بورس

کاهش ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس

کاهش ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
پایگاه خبری معدن نیوز -شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۵ اسفندماه) با ۱۰‌هزار و ۲۷۶ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۷۸۵‌هزار واحدی ایستاد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۵ اسفندماه) با ۱۰‌هزار و ۲۷۶ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۷۸۵‌هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۷۱۱ واحد افزایش به ۵۳۸ هزار و ۲۷۵ واحد و شاخص قیمت با ۴۲۱ واحد رشد به ۳۱۹ هزار و ۱۴۳ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۱۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۱ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۱۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۸۴ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۷۴ واحد، سیمان فارس و خوزستان (سفارس) با ۲۵۶ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۰۵ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۱۷۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۴۲۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۱ واحد کاهش داشت و به ۲۲ هزار و ۷۲۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۹۰۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۶۶ هزار و ۶۴۳ نوبت بود.

گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، سیمان ساوه (ساوه)، کلر پارس (کلر)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، فرابورس ایران (فرابورس)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) و توکاریل (توریل) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد