اخبار استان ها

فولاد مبارکه در آلبلاغ سرمایه‌گذاری می‌کند

فولاد مبارکه در آلبلاغ سرمایه‌گذاری می‌کند
پایگاه خبری معدن نیوز -نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: فولاد مبارکه اصفهان در معدن آلبلاغ سرمایه‌گذاری می کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: فولاد مبارکه اصفهان در معدن آلبلاغ سرمایه‌گذاری می کند.

امان الله حسین‌پور اظهار کرد: پس از طی مراحل قانونی، فولاد مبارکه قدرتمندترین غول صنعتی کشور به عنوان برنده مناقصه معدن آلبلاغ وارد میدان بهره برداری از این معدن می شود.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده، معدن آلبلاغ به عنوان یکی از بزرگترین و سودآورترین معادن شهرستان اسفراین پس از تحمل کش و قوس های فراوان در جهت ارائه سوددهی به عموم مردم شهرستان از بهار سال آینده در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

حسین پور ادامه داد: وجود معدن آلبلاغ با ظرفیت تولید سرب و روی، گامی مهم در جهت اشتغال زایی و گسترش تجارت در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه به عنوان اولین و قدرتمندترین مصرف کننده روی در مناقصه آلبلاغ برنده شد، افزود: عملیات اجرایی و ساخت کارخانه فرآوری، توسط فولاد مبارکه از سال آینده آغاز می شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس با اشاره به اینکه در مراحل ابتدایی ورود فولاد مبارکه، مطالعه، اکتشاف، بهره برداری و مراحل عملیات اجرایی کارخانه فرآوری به انجام می رسد، اظهار کرد: در گام نخست، فولاد مبارکه با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی وارد میدان می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در فاز بعدی بهره برداری، پیش بینی شده است این کارخانه بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه وارد شهرستان اسفراین کند.

وی میزان ذخیره معدنی مشخص شده برای معدن آلبلاغ را ۵۰۰ هزار تن سرب و روی با عیار ۳۰ درصد برشمرد و افزود: در تلاش بودیم تا با استفاده از جذب سرمایه گذارهای کلان کشوری، زمینه انتفاع مردم شهرستان از این معدن را فراهم آوریم تا ارزش اقتصادی آن به نفع مردم شهرستان حفظ شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد