اکتشاف و ماشین آلات

وزیر کار:

اکتشافات جدید در معادن، زمینه‌ساز رونق تولید و تحول اقتصادی است

اکتشافات جدید در معادن، زمینه‌ساز رونق تولید و تحول اقتصادی است
پایگاه خبری معدن نیوز -وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اثرگذاری حوزه معادن در تقویت اقتصاد ملّی اشاره کرد و گفت: اکتشافات جدید در کشور می‌تواند علاوه بر اشتغال‌آفرینی برای جوانان به رونق تولید و صادرات نیز منجر شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اثرگذاری حوزه معادن در تقویت اقتصاد ملّی اشاره کرد و گفت: اکتشافات جدید در کشور می‌تواند علاوه بر اشتغال‌آفرینی برای جوانان به رونق تولید و صادرات نیز منجر شود.

سیدصولت مرتضوی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری «اکتشاف، استخراج و فرآوری کانسنگ مواد پرتوزا و عناصر همراه» که با حضور «محمد اسلامی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران دو مجموعه در محل وزارتخانه برگزار شد، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های معدنی ایران اسلامی در سال‌های اخیر مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه معادن، جزو کشورهای سرآمد دنیاست، افزود: دستیابی دانشمندان جوان کشور به تکنولوژی ژئوفیزیک هوابرد، امیدآفرین و نویدبخش آینده درخشان این حوزه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستیابی به اهداف تعریف‌شده در حوزه صنایع مادر، تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور و ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی جدید با رویکرد منطقه‌ای و بومی را از اهداف تفاهم‌نامه فی‌مابین شرکت مهندسی اکتشاف و استخراج کانی‌های نوین پارس(اسکام) به‌عنوان نماینده سازمان انرژی اتمی و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

«محمد اسلامی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه در شکوفایی اقتصادی ایران یکی از الزامات توسعه فعالیت‌های معدنی است، اظهار کرد: بهره‌برداری از معدن لازم است به صورت حرفه‌ای و با فناوری‌های نوین انجام شود.

وی افزود: در همین چارچوب با توکل به خداوند و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تدابیر دولت سیزدهم اراده ما در سازمان انرژی اتمی این بوده است که توسعه همه‌جانبه در بهره‌برداری از معادن داشته باشیم.

اسلامی تصریح کرد: بر اساس این سیاست در ابتدا فرآیندهای مربوط به چرخه سوخت هسته‌ای که برای تولید انرژی مورد نیاز است را گسترش می‌دهیم و همچنین عناصر همراه را در قالب مشارکت با بنگاه‌های بزرگ دارای صلاحیت به صورت توأمان استخراج می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه توقف چندساله و موانع به‌منظور بهره‌برداری از عناصر همراه معادن در دولت سیزدهم و توسط این سازمان رفع شده است، گفت: به شکل جدی به این حوزه وارد شده‌ایم و اکنون شاهد انعقاد این تفاهم‌نامه به عنوان پنجمین کار معدنی مشترک هستیم.

وی ادامه داد: با همه ظرفیت سازمان انرژی اتمی در خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم زیرا اعتقاد داریم باید از وزارت تعاون کاملاً حمایت شود تا با ایجاد قدرت برای کشور بتواند جامعه هدف خود را بهتر پشتیبانی کند.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: طرح "اکتشاف، استخراج و فرآوری کانسنگ مواد پرتوزا و عناصر همراه" در استان یزد با وزارت تعاون فصل مشترک خوبی است تا بتوانیم ذخایر را شناسایی کنیم و با تجزیه و تحلیل داده‌های به‌دست آمده برای بهره‌برداری، ابزار آن را به شکل مدرن و مجهز فراهم سازیم.

اسلامی گفت: این طرح مهم در دستور کار سازمان انرژی اتمی قرار دارد و امروز نیز تفاهم‌نامه آن امضا و مبادله شد.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این اتفاق موجب ثروت‌آفرینی برای ملت ایران خواهد شد و با تولید و اشتغال پایدار ارزش‌افزوده قابل ملاحظه‌ای به وجود می‌آورد. این تفاهم‌نامه می تواند نقطه عطف و آغازی برای تحول اقتصادی در حوزه صنعت و معدن در کشور باشد.

تفاهم‌نامه همکاری انعقاد قراردادهای مشارکتی «اکتشاف، استخراج و فرآوری کانسنگ مواد پرتوزا و عناصر همراه» در مناطق سطحی و زودبازه منطقه ساغند شمالی، ناتک و گیورد و نیز در منابع پنهان و عمیق در محدوده آنومالی ۸ ناریگان واقع در استان یزد توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران منعقد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد