اخبار استان ها

نماینده رودبار در مجلس خبر داد:

لزوم پیوست زیست محیطی معادن گیلان

لزوم پیوست زیست محیطی معادن گیلان
پایگاه خبری معدن نیوز -نماینده رودبار در مجلس گفت: برای تکمیل شبکه انتقال سد دیورش رودبار نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که از توان استان خارج شوده و با ورود کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ردیف ملی این پروژه را در بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفتیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - نماینده رودبار در مجلس گفت: برای تکمیل شبکه انتقال سد دیورش رودبار نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که از توان استان خارج شوده و با ورود کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ردیف ملی این پروژه را در بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفتیم.

مهرداد گودرزوند چگینی، با بیان اینکه مجمع نمایندگان گیلان در پیگیری موضوعات کشاورزی استان هم نظر هستند، اظهار کرد: در راستای برگزاری جلسات متعدد با وزیر جهاد کشاورزی بر ممنوعیت واردات برنج به ویژه در فصل برداشت تاکید شده است.

وی با اشاره به کاهش قیمت برنج های بومی و از بین رفتن دسترنج شالیکاران به دنبال واردات برنج بی کیفیت، افزود: مجمع نمایندگان گیلان بر جلوگیری از واردات زیتون نیز تاکید دارد؛ البته امسال هم از واردات زیتون خارجی جلوگیری شد و هم با دستور وزیر جهاد کشاورزی برای اولین بار قیمت خرید تضمینی زیتون تعیین شد.

نماینده شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی تلویزیونی باران، تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل رودبار را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: مردم شهرستان رودبار در پیک ترافیک دچار مشکلات فراوانی می شوند و اهالی برخی از روستاها تا رسیدن به شهر چندین ساعت در ترافیک می مانند.

گودرزوند، در ادامه به ساخت سد دیورش اشاره کرد و گفت: این سد تا سال ۹۹ حدود ۲۷ درصد پیشرفت داشت و اکنون به بالای ۷۰ درصد رسیده است؛ البته برای تکمیل شبکه انتقال سد نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که از توان استان خارج بوده و با ورود کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ردیف ملی این پروژه را در بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه دولت پیش بینی پنج ساله از تکمیل سد دیورش دارد، اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱ نیز ۱۵۰ میلیارد تومات تخصیص داشتیم و لذا به دنبال بهره برداری از سد و آبرسانی به پنج شهر رودبار و منجیل و لوشان و رستم آباد و توتکابن و ۲۸ روستای شهرستان رودبار تا پایال ۱۴۰۴ هستیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به ظرفیت بالای معدنی شهرستان رودبار به ویژه معدن سنگرود، اضافه کرد: سال آینده حتما شاهد ورود سازمان های معدنی وزارت صمت به این معدن خواهیم بود.

وی بهره برداری از معادن رودبار را موجب رفع نیاز به واردات سالانه ۱.۲ میلیون تنی ذغال سنگ دانست و بیان کرد: بهترین کار تولید ذغال سنگ از معادن رودبار است که هم از کیفیت بالایی برخوردار بوده و هم ذخیره مناسبی از خاک نسوز دارد.

گودرزوند، با بیان اینکه شهرستان رودبار ۳۰ معدن دارد، تاکید کرد: خام فروشی در استان نباید صورت بگیرد و افرادی که مجوز بهره برداری از معادن گیلان را دریافت می کنند باید اقدام به فرآوری آن در همین استان کنند؛ همچنین همه معادن استان باید پیوست های فرهنگی و زیست محیطی داشته باشند تا منابع را به راحتی از دست ندهیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد