اخبار استان ها

وصول ۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان

وصول ۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی طی ۹ ماهه سال جاری در استان وصول و به حساب خزانه واریز شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی طی ۹ ماهه سال جاری در استان وصول و به حساب خزانه واریز شد.

بختیار خلیقی اظهار کرد: براساس قانون باید ۱۵ درصد حقوق دولتی پرداخت شده از سوی معدنداران به حساب خزانه به استان بازگردانده شود.

وی افزود: از ۹۷۳ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده، باید حدود ۱۴۶ میلیارد تومان آن برگشت داده شود که تاکنون ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون آن بازگردانده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان تعداد پروانه بهره‌بردارای معادن استان را ۳۵۶ فقره و پروانه اکتشاف را ۱۴۰ فقره خواند و ادامه داد: از مجموع این پروانه ها ۱۵ فقره پروانه بهره‌برداری و ۲۶ فقره پروانه اکتشاف در سال جاری صادر شده است.

خلیقی اشتغال اسمی معادن استان را پنج هزار و ۸۸ نفر عنوان و اضافه کرد: اشتغال واقعی معادن استان هم چهار هزار و ۱۳۲ نفر است که میزان اشتغال ایجاد شده در معادن استان طی سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۷۰ نفر است.

وی یادآور شد: از مجموع معادن استان ۱۶۷ فقره معدن غیرفعال است که بیشتر آنها مربوط به مصالح ساختمانی هستند که با بهبود وضعیت ساخت و ساز مسکن این واحدها هم فعال خواهند شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: بیشترین تعداد معادن استان به ترتیب در شهرستان های سقز با ۶۱ معدن، سنندج و قروه هر کدام ۵۹ معدن، بیجار با ۴۵ معدن و کامیاران با ۴۹ معدن واقع شده است.

خلیقی ذخیره قطعی کل معادن استان را افزون بر ۵۹۶ میلیون تن اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان ذخیره قطعی معادن مربوط به معادن شهرستان بیجار با ۲۰۰ میلیون تن، قروه با افزون بر ۱۳۱ میلیون تن ، سنندج با ۷۰ میلیون تن و معادن سقز هم با حدود ۵۹ میلیون تن است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد