بورس

رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس

رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس
پایگاه خبری معدن نیوز -شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، هشتم اسفندماه) با چهار هزار و ۸۴۰ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۸۰۹ هزار واحدی ایستاد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، هشتم اسفندماه) با چهار هزار و ۸۴۰ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۸۰۹ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۰۸ واحد کاهش به ۵۳۴ هزار و ۴۶۴ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۱۳۱ واحد افت به ۳۱۶ هزار و ۸۸۴ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۰ میلیارد و ۸۲۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۵ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۳۲۱ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲ هزار و ۳۸ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۲۴۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۹۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۴۹ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۹۸۲ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۸۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه پنج میلیارد و ۶۱۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۸ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۴۲ واحد کاهش داشت و به ۲۲ هزار و ۷۱۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۲۱۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۹۹ هزار و ۲۶۲ نوبت بود.

سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و صنایع فروآلیاژ ایران (فروژ) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد