طلا و نقره

ارسال پرونده بهره بردار معدن طلای اندریان به شورای عالی معادن

ارسال پرونده بهره بردار معدن طلای اندریان به شورای عالی معادن
پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: پرونده تخلفات بهره بردار معدن طلای اندریان در محدوده جنگل های ارسباران به شورای عالی معادن ارسال شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: پرونده تخلفات بهره بردار معدن طلای اندریان در محدوده جنگل های ارسباران به شورای عالی معادن ارسال شد.

صابر پرنیان دلیل سلب امتیاز بهره برداری از معدن فوق را برداشت های غیراصولی بیان و اظهار کرد: اداره کل صمت آذربایجان شرقی با هیچ شخص حقوقی و حقیقی در خصوص بهره برداری از معادن تعارف ندارد.

وی معادن را یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار اقتصادی آذربایجان شرقی برشمرد و با تاکید بر اینکه نهادهای نظارتی در سازمان صمت در این خصوص با جدیت و حساسیت ویژه ای پای کار هستند، اظهار کرد: این ظرفیت بزرگ و مهم سال ها در منطقه مورد غفلت قرار گرفته است و از این پس نباید اهمال کاری صورت بگیرد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با دفاع از عملکرد یکساله حوزه معادن استان، یادآور شد: طی این مدت ۲۲۶ محدوده جدید معدنی را شناسایی و مجوزهای لازم برای اکتشاف را کسب کرده ایم و آثار و نتایج فعالیت معادن استان طی ماه های آینده نمایان خواهد شد .

پرنیان با اشاره به اینکه سال گذشته از محل عمل به تکالیف سازمانی در خصوص مبالغ دریافتی حاصل از فعالیت معادن آذربایجان شرقی ۸۵۰ میلیارد تومان اخذ شده است، افزود: این رقم در ۱۰۰ ماهه امسال به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سامانه نظارتی بر معادن آذربایجان شرقی راه اندازی و فعال شده است، اظهار کرد: اکنون ۹۰ درصد تمامی فعالیت ها و نحوه استخراج و فروش معادن استان به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و تا پایان سال این فراوانی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

پرنیان ادامه داد: طبق سامانه نظارتی فوق تمام فاکتورهای فروش و استخراج معادن استان به صورت الکترونیکی انجام شده و شفافیت بر آن حاکم است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، آذربایجان شرقی با بیش از هشت میلیارد تن ذخیره معدنی جزو سه استان دارای ظرفیت بالا در این زمینه است.

معدن طلای «اندریان» در محدوده ۱۲۰ هکتاری منطقه کوهستانی و صعب العبور مشرف به روستاهای اندریان، آستارگان، میوه رود، قینر، گونه گوره، حاجیلار، طرزم و گل آخور در محدوده جنگل های ارسباران دیزمار در فاصله ۸۰ کیلومتری مرکز ورزقان و ۳۵ کیلومتری از بخش خاروانا واقع شده است.

این معدن در سال های گذشته چند بار به علت آلودگی های زیست محیطی پلمب شده است.

فعالیت‌های اکتشافی در محدوده این معدن از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت منطقه‌ای معادن آذربایجان آغاز شد و طی ماه های اخیر شرکت معدنی زرین داغ آسترگان با همکاری و سرمایه گذاری شرکت پروژه زمین شناسی معدنی از کشور گرجستان با هدف استخراج سالیانه ۱۴۰۰ هزار تن کانسنگ طلا و تولید طلا به روش هیپ لیچ در این معدن فعالیت می‌کردند.

ذخیره این معدن ۳۰ میلیون تن سنگ طلا با عیار نیم گرم در تن است و بنا به گفته بهره بردار خلع ید شده تاکنون ۳۵ میلیون دلار سرمایه گذاری با اشتغال ۶۰۰ نفری انجام شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد