گفتگو، یادداشت و نشست خبری

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

مهاجرت دانش‌بنیان‌ها در صورت عدم سرمایه‌گذاری

مهاجرت دانش‌بنیان‌ها در صورت عدم سرمایه‌گذاری
پایگاه خبری معدن نیوز -در حاشیه همایش مسیر زاینده که با محوریت دانش بنیان و سرمایه‌گذاری و نوآوری برگزار شد، هرندی معاون تکنولوژی مبارکه به برخی از سوالات پاسخ داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -در حاشیه همایش مسیر زاینده که با محوریت دانش بنیان و سرمایه‌گذاری و نوآوری برگزار شد، هرندی معاون تکنولوژی مبارکه به برخی از سوالات پاسخ داد.

محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با بیان این موضوع که از گذشته یکی از مسیرهای موفقیت خود را در تحول و نوآوری می‌دیده و در همین راستا کارهای بزرگی انجام شده است، گفت: به عنوان مثال در زمینه داخلی سازی اکنون می توانیم بگوییم که بیش از ۹۰ درصد از نیازها ‌و قطعات مورد نیاز کارخانه از داخل کشور تامین می‌شود و همین رویکردهای اتخاذ شده اینچنینی موجب شده فولاد مبارکه به چنین جایگاهی برسد.

وی در ادامه گفت: سوالی که در بدو شروع مدیریت جدید فولاد مبارکه مطرح شد نحوه بررسی و همچنین چشم‌انداز آینده بود که ما حدود دو سال پیش برنامه‌ای را تدوین نموده و در اختیار هیئت مدیره فولاد مبارکه قرار دادیم. پس از ارائه با برگزاری چند جلسه پس از ارائه طرح و ظرف ۸ ماه اخیر ما با اعتماد اعضا گام های اولیه برنامه ارائه شده را اجرایی کردیم.

هرندی افزود: یکی از اتفاقات ورود حدود ۱۵ شرکت به مجموعه شرکت های فولاد مبارکه بود که البته ماهیت آن‌ها شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌پذیر است.

معاون تکنولوژی مبارکه همچنین اعلام کرد که پس از رسیدن شرکت‌های جدید به بلوغ، ما به عنوان سرمایه‌گذار از این شرکت‌ها خارج می‌شویم. موضوع دوم استراتژی فولاد مبارکه تا سال ۱۴۱۰ است و پیش‌بینی می‌شود تا سال مشخص شده بتوان همانند شرکت‌های بزرگ دنیا ۱.۵ درصد از فروش خود را به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوآور اختصاص دهیم.

وی در ادامه گفت: اگر ما برای شرکت‌های دانش بنیان فضا ایجاد نکنیم ناچار به مهاجرت می‌شوند. پیش‌بینی می‌کنیم که تا دو سال آینده به حدود ۵۰ شرکت به عنوان سرمایه‌گذار ورود کنیم.

هرندی ابراز امیدواری کرد که مسیر سرمایه‌گذاری مبارکه به عنوان الگویی برای سایر شرکت‌های بزرگ مدنظر قرارگیرد.
 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد