اخبار استان ها

پهنه‌های معدنی هرمزگان در حال احصا شدن است

پهنه‌های معدنی هرمزگان در حال احصا شدن است
پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار هرمزگان گفت: ظرفیت‌ها و پهنه‌های معدنی به منظور شناسایی ذخایر معدنی استان شناسایی و احصا می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -استاندار هرمزگان گفت: ظرفیت‌ها و پهنه‌های معدنی به منظور شناسایی ذخایر معدنی استان شناسایی و احصا می‌شود.

 مهدی دوستی در نشست شورای معادن هرمزگان، با اشاره به ظرفیت خوب استان در حوزه معدنی افزود: هرمزگان دارای معادن غنی است و کار مطالعه، شناسایی و احصا ظرفیت‌ها و پهنه‌های معدنی این استان در حال انجام است.

وی بیان کرد: این مساله با هدف شناسایی ذخایر معدنی هرمزگان و برنامه ریزی برای راه اندازی زنجیره ارزش افزوده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهارکرد: باید تا حد امکان میزان خروج مواد معدنی به صورت خام کاهش یابد تا با ایجاد زنجیره‌های ارزش افزوده علاوه بر شکوفایی اقتصادی در استان، زمینه اشتغال بیشتر نیز فراهم شود.

وی تصریح کرد: به دنبال تولید لوازم خانگی در استان هرمزگان هستیم و این امر نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و تامین مواداولیه مورد نیاز از جمله ورق فولاد با ضخامت کم است که باید شرکت‌های فولادی استان تولید کنند.

دوستی گفت: برای این منظور با افراد متخصص در زمینه تولید لوازم خانگی گفت وگو و مشورت می‌شود تا بتوان به زودی مقدمات تولید را در استان فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید معادن هرمزگان از حالت راکد خارج شده و فعال شوند، گفت: اگر ظرفیت‌های معدنی استان به صورت راکد بماند نسبت به سلب مجوز این معادن اقدام خواهدشد تا با برگزاری مناقصه این معادن در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیرد.

دوستی افزود: این کار موجب میزان اشتغال در مناطق مختلف استان که از ظرفیت معدنی خوبی برخوردار هستند، می‌شود و اقتصاد محلی را نیز توسعه می‌دهد.

گفتنی است در این نشست با تصمیم اعضای شورای معادن استان، ۲ مجوز بهره برداری از معدن سلب صلاحیت و ۲ مجوز دیگر نیز تمدید شد.

استان هرمزگان دارای ۲۱ نوع ماده معدنی است که سنگ آهن، سنگ گچ، نمک، دولومیت، کرومیت، مارن، آهک، شن و ماسه از معدن های فعال استان به شمار می‌روند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد