سنگ آهن و ذغال سنگ

قیمت محصولات زنجیره فولاد افزایش یافت

قیمت محصولات زنجیره فولاد افزایش یافت
پایگاه خبری معدن نیوز -سنگ‌‌‌آهن و زغال متالورژیک گران شدند؛ در حالی که امیدواری به بهبود تقاضا برای محصولات فولادی در چین از رشد نرخ سنگ‌‌‌آهن وارداتی به این کشور حمایت و اختلال در عرضه زمینه بالا ماندن نرخ زغال وارداتی به چین را فراهم کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -سنگ‌‌‌آهن و زغال متالورژیک گران شدند؛ در حالی که امیدواری به بهبود تقاضا برای محصولات فولادی در چین از رشد نرخ سنگ‌‌‌آهن وارداتی به این کشور حمایت و اختلال در عرضه زمینه بالا ماندن نرخ زغال وارداتی به چین را فراهم کرد.

امید به بازار سنگ‌‌‌آهن دریایی آسیا بازگشت و به این ترتیب بر نرخ سنگ‌‌‌آهن دریایی وارداتی به چین در میانه بهبود تمایل برای خرید افزوده شد. به این ترتیب پلتس، بهای هر تن سنگ‌‌‌آهن با عیار ۶۲‌درصد وارداتی به بنادر شمالی چین را برای روز ابتدایی هفته یعنی دوشنبه بیستم فوریه با ثبت رشد روزانه ۲۵/ ۲ دلاری برابر ۱۲۹ دلار و ۵۵ سنت ارزیابی کرد.

یک تاجر بین‌المللی به پایین بودن سطح موجودی سنگ‌‌‌آهن در واحدهای فولادی چین اشاره کرد و این موضوع را عاملی در جهت فعالیت‌‌‌های سفته‌‌‌بازان در این بازار دانست.  یک تاجر چینی نیز به بهبود تقاضا برای محصولات فولادی در چین اشاره و عنوان کرد با اتمام تعطیلات سال نو در این کشور، کارگران به محل کار بازگشته‌‌‌اند؛ در عین حال محرک‌‌‌های دولت برای حمایت از بخش مسکن نیز ارائه شده  است. بنابراین انتظار می‌رود که در این شرایط تقاضای فولاد افزایش یابد، هرچند فعلا نمی‌توان در خصوص میزان رشد تقاضا اظهارنظر کرد.

با ایجاد جریان افزایش نرخ در بازار سنگ‌‌‌آهن وارداتی به چین، فروشندگان به شکل فعالی در بازار حضور یافتند و نسبت به عرضه این محصول اقدام کردند؛ این در حالی بود که خریداران در ساعات ابتدایی از پذیرش قیمت‌های بالاتر اجتناب کردند، اما با توجه به نیاز اغلب فولادسازان به مواد اولیه در نهایت چند مورد معامله سنگ‌‌‌آهن دریایی در مرز ۱۳۰ دلار منعقد شد.  زغال‌‌‌سنگ متالورژیک آسیا پس از طی یک هفته رشد قیمت، روز دوشنبه بیستم فوریه را با کاهش حجم معاملات آغاز کرد و به این ترتیب پلتس، بهای زغال متالورژیک صادراتی استرالیا فوب این کشور را بدون تغییر نرخ روزانه برابر ۳۹۰دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. در شرایط کنونی اغلب متقاضیان زغال‌سنگ ترجیح می‌دهند از خرید دست بکشند تا بازار این رشد نرخ را هضم کند و چشم‌‌‌انداز واضح‌‌‌تری از آینده قیمت‌ها نمایان شود.

یک تاجر بین‌المللی با اشاره به تحویل محموله‌‌‌های زغال فروخته‌شده برای ماه مارس ظرف هفته‌‌‌های آینده از احتمال تغییر جریان افزایشی در بازار زغال خبر داد. وی معتقد است، نرخ‌های فعلی زغال متالورژیک به میزانی بالاست که بخشی از کاربران نهایی ترجیح می‌دهند به جای خرید این محصول به سراغ کک با نرخ ارزان‌تر بروند. با این حال برخی منابع به کاهش تولید در معادن زغال استرالیا اشاره داشته و کمبود احتمالی عرضه را مانعی در مقابل افت قیمت در این بازار می‌‌‌دانند.  پلتس، بهای هر تن زغال‌‌‌سنگ متالورژیک وارداتی به بنادر شمالی چین را نیز برای روز دوشنبه بیستم فوریه با ثبت رشد روزانه ۲ دلاری برابر ۳۳۸ دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. تمایل برای خرید زغال دریایی میان فولادسازان چینی افزایش یافته و همین موضوع از رشد بهای این محصول حمایت کرده است. در این شرایط زغال داخلی چین از رشد نرخ حاصل‌شده در بازار واردات بی‌‌‌نصیب مانده است، با وجود این برخی فولادسازان چینی می‌‌‌گویند نبود زغال با گوگرد پایین و مشخصات مطلوب در چین باعث می‌شود تا خرید محموله‌‌‌های وارداتی با نرخ بیشتر را ترجیح دهند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد