سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن‌نیوز بررسی کرد:

ظرفیت حمل‌و‌نقل ریلی آفریقا به تولید سنگ‌آهن ضربه می‌زند؟

ظرفیت حمل‌و‌نقل ریلی آفریقا به تولید سنگ‌آهن ضربه می‌زند؟
پایگاه خبری معدن نیوز -کمبود قطارهای باری برای حمل مواد معدنی به بنادر آفریقای جنوبی، کومبا را در روز سه شنبه مجبور کرد چشم انداز تولید خود را برای سه سال آینده کاهش دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -کمبود قطارهای باری برای حمل مواد معدنی به بنادر آفریقای جنوبی، کومبا را در روز سه شنبه مجبور کرد چشم انداز تولید خود را برای سه سال آینده کاهش دهد.

 ظرفیت راه آهن باری آفریقای جنوبی به شدت کاهش یافته است زیرا شرکت لجستیک دولتی Transnet به دلیل سال ها سرمایه گذاری کم، کمبود لوکوموتیو و سرقت صدها کیلومتر کابل مسی از خطوط ریلی دچار مشکل شده است و برای صادرکنندگان زغال سنگ و سنگ آهن میلیاردها کاهش درآمد داشته است.

کومبا، یکی از واحدهای آنگلو امریکن (AAL.L)، در ابتدای ماه هشدار داد که سود آن ضربه خواهد خورد.  

درآمد سرفصل هر سهم برای سال 2022 کمتر از حد انتظار به 56.19 راند (3.10 دلار) رسید که 46 درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

 Mpumi Zikalala، مدیرعامل کومبا، گفت: «ما در حال تعامل با Transnet و دولت هستیم تا ثبات و قابلیت اطمینان زیرساخت‌های ریلی و بندری را به صورت فوری بهبود بخشیم.  این شرکت اکنون انتظار دارد در سال 2023 بین 35 تا 37 میلیون تن تولید کند که در سال گذشته به 39 تا 41 میلیون تن رسید. برای سال 2024، این کشور شاهد تولید 37 تا 39 میلیون تن است که از 41 به 43 میلیون تن قبلی کاهش یافته است.

 کومبا باید تا سال 2025 صبر کند تا به سطح تولیدی برسد که قبلاً برای سال 2023 انتظار می رفت.

 تولید با 8 درصد کاهش به 37.7 میلیون تن در سال 2022 از 40.9 میلیون تن در سال گذشته کاهش یافت.  کومبا گفت که مقدار سنگ معدن ارسال شده از طریق راه آهن به بندر سالدانها 9 درصد کاهش یافته است و تجمع ذخایر در معادن آن فضای تولید بیشتر را محدود می کند.  در مجموع فروش سنگ آهن به بازار صادراتی 9 درصد کاهش یافت. 

کومبا با 7.8 میلیون تن سنگ آهن ذخیره شده در معادن و بندر خود باقی ماند که 28 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، زیرا کمبود قطار باعث سرگردانی کالاها شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد