بورس

بازگشت روند صعودی به بورس

بازگشت روند صعودی به بورس
پایگاه خبری معدن نیوز -شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه) با هشت هزار و ۶۱۰ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحدی ایستاد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه) با هشت هزار و ۶۱۰ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحدی ایستاد.

 شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۴۱ واحد افزایش به ۴۷۶ هزار و ۷۲۱ واحد و شاخص قیمت با یکهزار و ۱۵۱ واحد رشد به ۲۸۲ هزار و ۷۶۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۵۳۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۱۶۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۴۱۴ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۶۹۷ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۶۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۳۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۶۹ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۴۳۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۶۶ واحد، زامیاد (خزامیا) با ۱۵۵ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۲۷ واحد، ملی کشت و صنعت و دامپروری (زپارس) با ۱۲۱ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۱۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۰۵ میلیون و ۱۵۴ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۲۹ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۴۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۱۱۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۱۹ هزار و ۸۹۳ نوبت بود.

پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، آهن و فولاد ارفع ایرانیان (ارفع)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و بیمه پاسارگاد (بپاس) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین بانک دی (دی)، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن)، پاکدیس (غدیس)، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا)، بیمه سامان (بساما) و توسعه و معادن استان کرمان (کرمان) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد