اقتصاد و صنعت

معدن‌نیوز بررسی کرد:

وضعیت اقتصادی اروپا در سال جاری چگونه خواهد بود؟

وضعیت اقتصادی اروپا در سال جاری چگونه خواهد بود؟
پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس گزارش پیش‌بینی اقتصادی کمیسیون اروپا در زمستان ۲۰۲۳، چشم‌انداز رشد اقتصادی در سال جاری به ۰.۸ درصد در اتحادیه اروپا و ۰.۹ درصد در منطقه یورو افزایش یافته است که به ترتیب ۰.۵ و ۰.۶ درصد بیشتر از پیش بینی پاییز بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -بر اساس گزارش پیش‌بینی اقتصادی کمیسیون اروپا در زمستان 2023، چشم‌انداز رشد اقتصادی در سال جاری به 0.8 درصد در اتحادیه اروپا و 0.9 درصد در منطقه یورو افزایش یافته است که به ترتیب 0.5 و 0.6 درصد بیشتر از پیش‌بینی پاییز بوده است.

 هر دو منطقه اکنون برای جلوگیری از رکودی که برای شروع سال پیش‌بینی شده بود، اجتناب می‌کنند، اگرچه بادهای مخالف همچنان ادامه دارند. نرخ رشد برای سال 2024 بدون تغییر باقی می‌ماند و به ترتیب برای اتحادیه اروپا و منطقه یورو 1.6 درصد و 1.5 درصد است.

 بر اساس این گزارش، تحولات مطلوب از زمان پیش‌بینی پاییز در ماه نوامبر، چشم‌انداز رشد را برای سال جاری بهبود بخشیده است.
 
تداوم تنوع منابع تامین و کاهش شدید مصرف باعث شده است که سطح ذخیره‌سازی گاز طبیعی بالاتر از میانگین فصلی سال‌های گذشته باشد و قیمت عمده‌فروشی گاز طبیعی بسیار پایین‌تر از سطح قبل از جنگ بوده است.

در همین حال، مصرف‌کنندگان و مشاغل همچنان با هزینه‌های بالای انرژی مواجه هستند. با تداوم فشارهای تورمی، انقباض پولی ادامه خواهد یافت که بر فعالیت‌های تجاری تاثیر می‌گذارد و سرمایه‌گذاری را تحت فشار قرار می‌دهد. پیش‌بینی تورم نسبت به پاییز کمی کاهش یافته است که عمدتاً منعکس‌کننده تحولات بازار انرژی است. 
 
پیش‌بینی می‌شود که تورم اصلی از 9.2 درصد در سال 2022 به 6.4 درصد در سال 2023 و به 2.8 درصد در سال 2024 در اتحادیه اروپا کاهش یابد.  

همچنین پیش‌بینی می‌شود در منطقه یورو از 8.4 درصد در سال 2022 به 5.6 درصد در سال 2023 و به 2.5 درصد در سال 2024 کاهش یابد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد