سنگ و فلز گرانبها

ضرورت روان‌سازی مسیر توسعه صنعت گوهرسنگ برای بخش خصوصی

ضرورت روان‌سازی مسیر توسعه صنعت گوهرسنگ برای بخش خصوصی
پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات عامل ایمیدرو بر ضرورت روان سازی و تسهیل گری برای توسعه صنعت گوهرسنگ توسط بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: ایمیدرو مشارکت با بخش خصوصی و بسترسازی برای پیشبرد اهداف سند توسعه این صنعت را در شمار برنامه ها قرار داده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -رئیس هیات عامل ایمیدرو بر ضرورت روان سازی و تسهیل گری برای توسعه صنعت گوهرسنگ توسط بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: ایمیدرو مشارکت با بخش خصوصی و بسترسازی برای پیشبرد اهداف سند توسعه این صنعت را در شمار برنامه ها قرار داده است.

وجیه الله جعفری در جلسه شورای راهبری توسعه صنعت گوهرسنگ که با حضور نمایندگان سازمان و دستگاه های ذیربط برگزار شد، افزود: ایمیدرو هماهنگ‌کننده و به دنبال بسترسازی برای توسعه این صنعت است.

وی اعلام کرد: توسعه صنعت گوهرسنگ می تواند زمینه ارزآوری و اشتغالزایی فراگیر را برای کشور فراهم کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هماهنگی و همگرایی سازمان های متولی(دولتی و خصوصی) برای پیشبرد اهداف سند توسعه صنعت گوهرسنگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

جعفری با بیان اینکه بخش خصوصی محور اجرای برنامه ها قرار بگیرد، اظهار داشت: وظایف و نظرات کارشناسی شده دستگاه ها و سازمان های ذیربط در سند توسعه صنعت گوهرسنگ لحاظ خواهد شد تا فرآیندهای هر مجموعه ای به تناسب وظایف و اختیارات عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: آموزش؛ موضوعی راهبردی در این صنعت است و ایمیدرو آمادگی دارد تا در این زمینه حمایت های لازم را داشته باشد.

برنامه افزایش سهم ایران در بازار جهانی گوهرسنگ

در ادامه این نشست مجری طرح سند گوهرسنگ با اشاره به اهداف تعیین شده در سند توسعه این صنعت، گفت: با حمایت و راهبری ایمیدرو، به دنبال افزایش سهم ایران در تجارت جهانی گوهرسنگ هستیم.

ابومحمد هاشمی افزود: در این زمینه هدف افزایش سهم ایران در بازار جهانی(یک درصد تا پایان سال 1405 و 2 درصد تا پایان سال 1410) هدفگذاری شده است.

وی توسعه مراکز آموزشی تخصصی گوهرسنگ به ویژه در مناطق دارای پتانسیل را از برنامه های طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور خواند.

همکاری ایمیدرو و سازمان فنی حرفه ای کشور

هاشمی افزود: ایمیدرو و سازمان فنی و حرفه ای کشور به منظور آموزش کارآموزان؛ دارای تفاهمنامه در حال اجرا هستند.

مجری طرح سند گوهرسنگ "تدوین سند حرفه"، "سنجش و استانداردسازی آزمون‌ها" و "مسابقات ملی مهارت گوهرتراشی" را از دیگر اقدامات مشترک با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد.

هاشمی احداث مرکز ملی ارزیابی و اعتبارسنجی گوهرسنگ ایران مطابق سند توسعه این صنعت را از دیگر برنامه های ایمیدرو اعلام کرد.

در این جلسه نمایندگان معاونت معادن و فرآوری مواد و دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان ملی استاندارد ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و اتاق اصناف ایران حضور داشتند و به بیان نظرات خود در جهت پیشبرد اهداف سند توسعه صنعت گوهرسنگ پرداختند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد