سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن‌نیوز بررسی کرد:

واردات زغال‌سنگ حرارتی هند در ژانویه

واردات زغال‌سنگ حرارتی هند در ژانویه
پایگاه خبری معدن نیوز -واردات زغال‌سنگ حرارتی هند در ژانویه ۲۰۲۳ در حدود ۱۰.۸ میلیون تن (میلیون تن) اعلام شد که بر اساس داده‌های Coalmint ثابت مانده است. با این حال وارداتاین کشور تقریباً ۵۰ درصد نسبت به ۷.۳۳ میلیون تن در ژانویه سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است. لازم به ذکر است که واردات زغال‌سنگ علیرغم افزایش تولید داخلی زغال‌سنگ نسبتاً قوی و بالا بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -واردات زغال‌سنگ حرارتی هند در ژانویه 2023 در حدود 10.8 میلیون تن (میلیون تن) اعلام شد که بر اساس داده‌های Coalmint ثابت مانده است. با این حال وارداتاین کشور تقریباً 50 درصد نسبت به 7.33 میلیون تن در ژانویه سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است. لازم به ذکر است که واردات زغال‌سنگ علیرغم افزایش تولید داخلی زغال‌سنگ نسبتاً قوی و بالا بوده است.

تولید زغال‌سنگ هند با 10 میلیون تن یا 13 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 90 میلیون تن در ژانویه رسید. این اعدا نشان می‌دهند که تولید زغال‌سنگ در این کشور شاهد رشد در متری حدود 7 درصد بود. علاوه بر این، در 10 ماه اول سال مالی 23 (آوریل 2022 تا ژانویه 2023)، تولید زغال‌سنگ این کشور با 16 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 693 میلیون تن رسید.

 با این حال، علیرغم رشد تولید داخلی، واردات افزایش یافته است. واردات زغال‌سنگ هند در سال 2022 با افزایش 15 درصدی به 162 میلیون تن در سال 2022 افزایش یافت و به 162 میلیون تن رسید. مخلوط کردن خریداران و همچنین واردات زغال‌سنگ با تخفیف شدید از روسیه با قیمت بسیار پایین عواملی هستند که واردات هند را افزایش دادند.

 هند برای دستیابی به هدف سال مالی 23 برای زغال‌سنگ خود یعنی 900 میلیون تن، بر بهبود تولید زغال‌سنگ داخلی تمرکز کرده است. بزرگ‌ترین تولیدکننده زغال‌سنگ هند، در ژانویه شاهد رشد 11 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است که شاهد رشد تولید خود به 72 میلیون تن بود تولید CIL هشت درصد در مترمربع افزایش یافت. 

واردات زغال‌سنگ حرارتی هند از اندونزی در ژانویه به 4.30 میلیون تن در مقابل 6.24 میلیون تن در دسامبر گذشته رسید که 31 درصد در مترمربع کاهش داشت. با وجود افزایش 12 درصدی تولید برق حرارتی داخلی در ژانویه، واردات زغال‌سنگ از اندونزی کاهش یافت.  هند در سال 2022 حدود 107 میلیون تن زغال‌سنگ از اندونزی وارد کرد.

 محموله‌های وارداتی از استرالیا تقریباً دو برابر شده و به 2.30 میلیون تن در مقابل 1.16 میلیون تن در دسامبر رسیده است. با این حال، انتظار می‌رود این هفته سه طوفان در آب‌های استرالیا شکل بگیرد و چهارمین طوفان احتمالی در 10 روز آینده در راه است. از این رو، صادرات استرالیا ممکن است در ماه فوریه با مشکل مواجه شود. همچنین، ممکن است زغال‌سنگ استرالیا بیشتر به سمت چین هدایت شود.

 صادرات از آفریقای جنوبی 1.41 میلیون تن در مقایسه با 1.60 میلیون تن در ماه دسامبر ثبت شد. بخش آهن اسفنجی هند، خریدار اصلی زغال‌سنگ آفریقای جنوبی، زغال‌سنگ ارزان‌تر روسیه 6000 NAR و استرالیا 4600 NAR  را انتخاب کرد که منجر به کاهش تقاضا شد.

از سوی دیگر، میزان واردات زغال‌سنگ روسیه به 820000 تن در مقایسه با 570000 تن در دسامبر افزایش یافت. دولت هند شرکت‌ها را موظف کرده است که شرکت‌های برق مبتنی بر زغال‌سنگ 6 درصد از نیاز خود را برای پاسخگویی به اوج تقاضا وارد کنند. اما افزایش تولید داخلی باعث افزایش کلی موجودی در نیروگاه‌ها شده است. بنابراین، حتی با وجود افزایش پیش از موعد تقاضای برق در اوایل سال جاری، موجودی انبارها در سطوح بحرانی قرار ندارند.

 علاوه بر این، CIL دولتی برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای بازگشایی پروژه‌های زغال‌سنگ متروکه خود دارد و تعداد کمی از شرکت‌های تابعه آن شروع به نهایی کردن مناقصه‌ها کرده‌اند. بنابراین، واردات زغال‌سنگ ممکن است در کوتاه مدت افزایش قابل توجهی نداشته باشد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد