بورس

شاخص‌های بازار بورس قرمزپوش شدند

شاخص‌های بازار بورس قرمزپوش شدند
پایگاه خبری معدن نیوز -بازار سرمایه درحالی نخستین روز معاملاتی هفته را به پایان برد که شاخص‌های این بازار قرمزپوش شدند؛ به طوریکه در بازار بورس ۷۳ درصد و در بازار فرابورس ۶۰ درصد نمادها منفی بودند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -بازار سرمایه درحالی نخستین روز معاملاتی هفته را به پایان برد که شاخص‌های این بازار قرمزپوش شدند؛ به طوریکه در بازار بورس ۷۳ درصد و در بازار فرابورس ۶۰ درصد نمادها منفی بودند.

 شاخص کل بورس امروز با ۱.۸۷ درصد کاهش نسبت به آخرین روز معاملاتی در هفته گذشته، ۳۱ هزار و ۵۶۶ واحد نزول کرد و در رقم یک میلیون و ۶۵۷ هزار واحد ایستاد.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با حدود ۰.۷۸ درصد کاهش نسبت به چهارشنبه هفته قبل، ۴۲۴۵ واحد سقوط و رقم ۵۲۱ هزار و ۹۴۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۷۶۴هزار معامله انجام شد که ۸۴ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال ارزش داشت. ۷۳ درصد نمادهای این بازار منفی  و تنها ۲۷درصد مثبت بودند.

شاخص کل فرابورس هم با ۲۱۹ واحد کاهش نسبت به روز چهارشنبه در رقم ۲۱ هزار و ۲۸۸ واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار ۴۴۳ هزار معامله به ارزش ۶۷ هزار و ۷۱ میلیارد ریال انجام دادند. طی این معاملات ۶۰ درصد نمادها منفی و ۴۰ درصد مثبت بودند.

طی معاملات امروز بیشترین ارزش معاملات متعلق به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، خودرو و ساخت قطعات و محصولات شیمیایی بود.

این درحالی است که خودرو و ساخت قطعات، بانک‌ها و موسسات اعتباری و انبوه سازی، املاک و مستغلات بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

بیشترین ورود پول حقیقی به مواد و محصولات دارویی و بیشترین خروج پول از صندوق سرمایه گذاری قابل معامله بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد