سیمان و مصالح

مازوت کارخانه‌های سیمان تأمین شد

مازوت کارخانه‌های سیمان تأمین شد
پایگاه خبری معدن نیوز -یک کارشناس سیمان گفت: سیمانی‌ها تدابیر لازم را برای تأمین سوخت خود انجام می‌دهند به‌نحوی که برخی با ذخیره‌سازی کلینکر و تعدادی دیگر با خرید مازوت نیاز خود را تأمین می‌کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -یک کارشناس سیمان گفت: سیمانی‌ها تدابیر لازم را برای تأمین سوخت خود انجام می‌دهند به‌نحوی که برخی با ذخیره‌سازی کلینکر و تعدادی دیگر با خرید مازوت نیاز خود را تأمین می‌کنند.

محمدعلی بُد با اشاره به اینکه وضعیت عرضه و تقاضای سیمان در شرایط فعلی مطلوب است و نگرانی از این بابت وجود ندارد، اظهار کرد: هرساله با توجه به محدودیت‌های توزیع گاز به واحدهای صنعتی؛ سیمانی‌ها تدابیر لازم را برای تأمین سوخت خود انجام می‌دهند به‌نحوی که برخی با ذخیره‌سازی کلینکر و تعدادی دیگر با خرید مازوت نیاز خود را تأمین می‌کنند.

وی با اعلام اینکه آن دسته از واحدهای سیمانی که داخل شهر هستند از مازوت نمی‌توانند استفاده کنند و با دریافت گاز سهمیه‌ای فعالیت خود را ادامه می‌دهند، تصریح کرد: به واحدهای سیمانی گفته شده است مازوت با قیمت معقول به آنها فروخته می‌شود البته هنوز فاکتورهای مازوت برای ما صادر نشده است و نمی‌دانیم به این تعهد عمل می‌کنند یا خیر.

این کارشناس سیمان با تأکید بر اینکه بازار در شرایط رکودی قرار داشته و ساخت‌وساز در فصل سرما کاهش پیدا کرده است، افزود: با توجه به این موضوع ما شاهد کاهش عرضه سیمان در بازار نخواهیم بود و مدیریت لازم در این رابطه اعمال شده است.

سیدرضا فاطمی امین پیش از این اعلام کرده بود "در روزهای گذشته فضایی ایجاد شد مبنی بر اینکه با فرارسیدن زمستان، گاز واحدهای تولیدکننده سیمان قطع و قیمت‌ها افزایشی می‌شود، در حالی که این موضوع کاملاً شایعه است، زیرا خودم آن را پیگیری کردم".

وی اضافه کرد: حتی قیمت سیمان در بورس کالا که بها به‌صورت پایه تعیین می‌شود، کاهش نیز داشته و یک پاکت سیمان 50کیلویی که پیش از این 35 هزار تومان بوده، اکنون به کمتر از این عدد رسیده است.

وزیر صمت با بیان اینکه در هفته گذشته عرضه سیمان از تقاضا بیشتر بوده است و ناترازی وجود ندارد، ادامه داد: در خُرده‌فروشی نیز قیمت تا 50 هزار تومان معقول است؛ پس از اینکه خبر افزایش بهای سیمان را شنیدم به چند نفر از همکارانم گفتم و آن‌ها موضوع را در چند شهر پیگیری کردند که مشخص شد قیمت حدود 50 هزار تومان است.

فاطمی امین گفت: افراد سیمان را با قیمت 35 هزار تومان به‌صورت عمده از بورس خریداری می‌کنند؛ البته باید به این عدد ارزش افزوده نیز اضافه شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد