معدن

در شب پر هیجان فولاد غدیر نی‌ریز چه گذشت؟

شمارش معکوس افتتاح کارخانه فولادسازی

شمارش معکوس افتتاح کارخانه فولادسازی
پایگاه خبری معدن نیوز -شب گذشته کارخانه فولاد غدیر نی‌ریز شاهد جنب و جوش تازه‌ای بود. مدیرعامل و معاون طرح و توسعه به همراه مدیر پروژه و مدیران پیمانکار و مشاورهمگی در آخرین ساعات شب در محل این پروژه حضور یافتند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - شب گذشته کارخانه فولاد غدیر نی‌ریز شاهد جنب و جوش تازه‌ای بود. مدیرعامل و معاون طرح و توسعه به همراه مدیر پروژه و مدیران پیمانکار و مشاورهمگی در آخرین ساعات شب در محل این پروژه حضور یافتند.

 گرچه بازدید‌های سرزده محسن مصطفی‌پور از عملیات اجرایی کارخانه فولاد غدیر نی‌ریز امری سابقه‌دار است، اما حضور وی به همراه همه مسئولان اجرایی در شیفت شب خبر از تحولات تازه‌ای می‌داد.

حدود یک ماه قبل زمانی که مدیرعامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ صنایع و معادن غدیر (سهامدار اصلی فولاد غدیر نی‌ریز) از این مجتمع بازدید می‌کردند، مصطفی‌پور ضمن ارائه دستاوردهای مجموعه در مدت یکسال اخیر وعده داده بود که کارخانه فولادسازی مجتمع غدیر نی‌ریز تا بهمن ماه 1401 وارد مدار راه‌اندازی خواهد شد.

پس از آن بود که سرعت عملیات اجرایی این پروژه با راه‌اندازی شیفت سوم بصورت 24 ساعته افزایش یافت و میزان پیشرفت پروژه با نصب تجهیزات تازه از گمرک ترخیص شده شتاب بیشتری یافت.

براساس گزارش‌های اعلام شده اکنون پیشرفت عملیات اجرایی کارخانه فولادسازی غدیر نی‌ریز به 90 درصد رسیده و با نصب قطعات الکترونیکی و تکمیل بخش‌های دیگر شمارش معکوس افتتاح این کارخانه آغاز شده است.

در بازدید چند ساعته شب گذشته مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، وی از بخش‌های مختلف برق، نسوز، ابزار دقیق و ... دیدار و با همه دست اندرکاران گفتگو کرد.

وی با قدردانی از تلاش شبانه روزی همکاران خود و کلیه عوامل اجرایی، دستورات لازم برای سرعت بخشی بیشتر کارها و رفع برخی موانع اجرایی را صادر کرد.

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در حال حاضر دارای کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت تولید اسمی سالانه 800 هزارتن است که بعنوان یکی از باکیفیت ترین محصول بازار شناخته می شود. با تکمیل کارخانه فولاد سازی این مجتمع با ظرفیت یک میلیون تن شمش فولاد و اتمام عملیات کارخانه گندله سازی آن با ظرفیت ۲/۵ میلیون تن، بزودی این مجتمع جایگاه مهمی را در میان فولادسازان کشور به خود اختصاص خواهد داد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد