رویدادها و گزارش های ویژه

علی آبادیان در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز مطرح کرد:

نگاه ویژه ایمیدرو به شرکت‌های دانش‌بنیان

نگاه ویژه ایمیدرو به شرکت‌های دانش‌بنیان
پایگاه خبری معدن نیوز -حمید علی آبادیان مدیر روابط عمومی ایمیدرو اظهار داشت: معدن و صنایع معدنی نقش بسیار زیادی در حوزه‌ اشتغالزایی، ارزآوری و توسعه کشور دارد و ایمیدرو نیز به عنوان یک سازمان توسعه‌ای موظف به تسهیل این امر در این حوزه است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -حمید علی آبادیان مدیر روابط عمومی ایمیدرو اظهار داشت: معدن و صنایع معدنی نقش بسیار زیادی در حوزه‌ اشتغالزایی، ارزآوری و توسعه کشور دارد و ایمیدرو نیز به عنوان یک سازمان توسعه‌ای موظف به تسهیل این امر در این حوزه است.

علی آبادیان با اشاره به نقش شرکت‌ها دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان سال‌ها است که در حوزه معدن فعالیت دارند و دارای اثراتی در این بخش بودند، اما با توجه به رویکرد مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به نام "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین"، نگاه به این موضوع ویژه‌تر‌ شد.

وی عنوان کرد: ایمیدرو نیز مانند سایر سازمان‌های دیگر این موضوع را جدی‌تر پیگیری کرد. البته ایمیدرو از سال‌های گذشته نگاهش به شرکت‌های دانش‌بنیان، یک نگاه ویژه بوده است. مجموعه ایمینو در راستای تجمیع شرکت‌های دانش‌بنیان و یافتن خلاهای موجود در این بخش تاسیس شد و نمونه دیگر موسسه یونیدرو است که طی سال‌های اخیر توسط ایمیدرو تاسیس شده است.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو افزود: در سال جاری نیز با توجه به ایجاد این فضا، نگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان ویژه شد. با توجه به تحریم‌ها که از یک سو می‌تواند برای کشور نعمت باشد و از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این فضا به خوبی استفاده شود، این شرکت‌ها می‌توانند چالش‌ها را شناسایی کنند و ایده‌ها و راه‌کار مناسب برای رفع چالش‌ها پیشنهاد کنند. 

وی ادامه داد: خوشبختانه شرکت‌های این بخش ارتباط خوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان دارند و اخیرا نیز همایشی در حوزه ماشین‌آلات معدنی برگزار شد که 7 شرکت دانش‌بنیان طرح‌های خود را در این همایش ارائه دادند.  



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد