بانک و بیمه

دلار افزایش یافت

دلار افزایش یافت
پایگاه خبری معدن نیوز -امروز، دوشنبه (۳۱ اکتبر) پس از آن که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده به فشارهای تورمی مداوم اشاره کرد، دلار افزایش یافت و این موضوع نشانه‌ای از کاهش سرعت کمپین سخت‌گیرانه سیاست‌های پولی تهاجمی فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -امروز، دوشنبه (۳۱ اکتبر) پس از آن که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده به فشارهای تورمی مداوم اشاره کرد، دلار افزایش یافت و این موضوع نشانه‌ای از کاهش سرعت کمپین سخت‌گیرانه سیاست‌های پولی تهاجمی فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

دلار در تجارت آسیا به‌طور کلی بالاتر رفت، به ویژه در برابر ین ژاپن، بیش از ۰.۵ درصد افزایش داشت و به بالای سطح ۱۴۸ ین رسید.

ین آخرین بار ۱۴۸.۰۸ در برابر دلار معامله شد که تحت فشار تصمیم بانک مرکزی ژاپن (BOJ) برای نگه داشتن نرخ‌های بهره فوق‌العاده پایین بود.

پوند و یورو هر کدام حدود ۰.۱ درصد در برابر دلار کاهش یافتند که پس از کاهش امیدها به تغییر رویکرد فدرال رزرو، بخشی از ضررهای هفته گذشته جبران شد.

کارول کنگ، استراتژیست ارزی در بانک مشترک المنافع استرالیا می‌گوید: بازارها به نوعی انتظار چرخش فدرال رزرو روی سیاست‌های پولی را داشتند اما من فکر می‌کنم با توجه به انعطاف‌پذیری اقتصاد و به ویژه میزان تورم بالا، این مورد خیلی زود است.

داده‌های روز جمعه نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار افزایش یافته است، در حالی که فشارهای تورمی اساسی همچنان تحت حباب هستند.

انتظار می‌رود که فدرال رزرو پس از پایان جلسه تعیین سیاست این هفته در روز چهارشنبه، ۷۵ واحد پایه (bp) دیگر افزایش نرخ بهره را ارائه دهد.

اگرچه استرلینگ در مسیر رشد ماهانه نزدیک به چهار درصد است اما آخرین بار ۰.۱۲ درصد کاهش یافت و به ۱.۱۶۰۰ دلار رسید، استرلینگ پس از برنامه اقتصادی نخست‌وزیر سابق بریتانیا، لیز تراس که ماه گذشته آشفتگی بازار را برانگیخت، بهبودی قوی را رقم زده است.

سرمایه‌گذاران از زمان انتصاب نخست‌وزیر جدید، ریشی سوناک که متعهد شده است کشور را از یک بحران عمیق اقتصادی خارج کند، کمک دریافت کرده‌اند.

کنگ گفت: «استرلینگ واقعاً طی چند هفته گذشته کمی بهبود یافته و من فکر می‌کنم که بسیاری از این موارد واقعاً بازتابی از آشفتگی بازار قبلی و کاهش ابهامات سیاست‌های بریتانیاست.»

یورو آخرین بار ۰.۹۹۵۳۵ در برابر دلار بود به همین ترتیب به سمت افزایش ماهانه بیش از یک درصدی پیش رفت که اولین بار از ماه مه چنین رویکردی را شاهد بودیم.

کنگ گفت: «یورو نیز از کاهش شدید اخیر قیمت گاز سود کرده است، اگرچه من شک دارم که این روند ادامه یابد».

پیش از تصمیم بانک مرکزی در هفته جاری، دلار استرالیا ۰.۰۹ درصد افزایش یافت و به ۰.۶۴۱۷ دلار رسید.

انتظار می‌رود که بانک مرکزی استرالیا (RBA) در نشست سه‌شنبه خود، نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد هنگامی که تورم در سه ماهه گذشته به بالاترین حد خود در ۳۲ سال گذشته رسیده است.

کیوی با ۰.۱ درصد افزایش به ۰.۵۸۲۱۵ دلار رسید اما در مسیر رشد ماهانه بیش از سه درصدی قرار داشت که دو ماه متوالی زیان را معکوس کرد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها، روی ۱۱۰.۸۱ ثابت شد و از پایین‌ترین سطح یک ماهه ۱۰۹.۵۳ در هفته گذشته فاصله گرفت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد