سنگ و فلز گرانبها

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اعلام کرد:

رشد اشتغال با توسعه آموزش و تجهیز کارگاه‌های گوهرسنگ در کشور

رشد اشتغال با توسعه آموزش و تجهیز کارگاه‌های گوهرسنگ در کشور
پایگاه خبری معدن نیوز -ابومحمد هاشمی، مجری طرح توسعه صنعت گوهر سنگ کشور اعلام کرد: توسعه آموزش و تجهیز کارگاه های گوهرسنگ در کشور منجر به رشد چند برابری اشتغال خانگی و پایدار در کشور خواهد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -ابومحمد هاشمی، مجری طرح توسعه صنعت گوهر سنگ کشور اعلام کرد: توسعه آموزش و تجهیز کارگاه های گوهرسنگ در کشور منجر به رشد چند برابری اشتغال خانگی و پایدار در کشور خواهد شد.

ابو محمد هاشمی مجری طرح توسعه صنعت گوهر سنگ کشور امروز در دومین روز از اولین همایش ملی علوم گوهر کشور با اشاره به اهمیت گوهرسنگ ها در ایجاد اشتغال پایدار و سودآوری این صنعت گفت: توسعه آموزش و تجهیز کارگاه‌های گوهرسنگ در کشور منجر به رشد چند برابری اشتغال خانگی و پایدار در کشور خواهد شد. بدین منظور نیاز به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و تامین مالی است که با استفاده از ظرفیت مسولیت اجتماعی سازمان‌ها در حال انجام این اقدامات هستیم.

برنامه راه اندازی مرکز اعتبارسنجی کوهرسنگ

وی اظهار کرد: اقدامات طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور در بخش های اکتشافات، آموزش نیروی انسانی و تربیت نیروی متخصص، تجهیز و ایجاد آزمایشگاه گوهرشناسی و انجام مطالعات پژوهشی در حال اجرا و پیشرفت است. در این راستا، مرکز اعتبار سنجی گوهرسنگ ها در حال تجهیز است و تا پایان آبان ماه 1401 فاز نخست و تا پایان سال جاری این مرکز به طور کامل تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: در راستای توسعه صنعت گوهرسنگ آماده حمایت مالی از پایان نامه ها و مطالعات پژوهشی دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و سایر مطالعات مرتبط با حوزه گوهرسنگ هستیم.

مجری طرح توسعه صنعت گوهر سنگ کشور خاطر نشان کرد: پیگیری شفاف سازی قانون واردات و صادرات گوهرسنگ، تاسیس خانه گوهر ایران، ایجاد اتاق گوهر و فلزات گرانبها در گمرکات تخصصی به منظور ایجاد پنجره واحد و پیگیری ایجاد پایگاه جامع اطلاعات گوهرسنگ از دیگر اقدامات در دست اقدام این طرح است.

هاشمی ادامه داد: علاوه بر این اقداماتی همچون پیگیری احداث بازارچه و نمایشگاه های دائمی و موقت در مناطق گردشگری، پیگیری ارائه تسهیلات از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و پیگیری خلق ایده های ارزش آفرین و شناسایی چالش ها و نیازهای صنعت گوهرسنگ کشور و تجاری سازی شرکت های دانش بنیان این حوزه با همکاری ایمینو را نیز در برنامه داریم.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این همایش تصریح کرد: برگزیدگان این همایش می توانند از امتیاز مربی گری یا مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد گوهر سنگ برخوردار شوند. همچنین برنامه حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی در حوزه گوهر سنگ را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد