سنگ و فلز گرانبها

هم‌افزایی سازمان‌های مختلف برای تحقق سند جامع گوهرسنگ کشور

هم‌افزایی سازمان‌های مختلف برای تحقق سند جامع گوهرسنگ کشور
پایگاه خبری معدن نیوز -حسام مقدم علی، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو هم افزایی سازمان های مرتبط با حوزه گوهرسنگ را لازمه تحقق اهداف سند جامع گوهرسنگ کشور دانست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -حسام مقدم علی، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو هم افزایی سازمان های مرتبط با حوزه گوهرسنگ را لازمه تحقق اهداف سند جامع گوهرسنگ کشور دانست.

حسام مقدم علی، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در اولین همایش ملی علوم گوهر ضمن اشاره به تدوین سند جامع گوهرسنگ در ایران افزود: همکاری، مشارکت و هم افزایی سازمان های مرتبط با این حوزه از جمله وزارت صنعت،معدن و تجارت، سازمان استاندارد، گمرک، اتاق بازرگانی و غیره لازمه تحقق اهداف این سند جامع گوهرسنگ است.

وی افزود: هدف ایمیدرو از راهبری سند جامع گوهرسنگ تسهیل گری، حمایت و بسترسازی است.این سازمان در بخش هایی همچون تامین مواد اولیه، فن آوری و فرآوری، منابع انسانی، زیر ساخت و فضای کسب و کار برنامه هایی را برای توسعه بخش گوهرسنگ در دست اقدام دارد. از جمله این برنامه ها می توان به ایجاد 4 قطب گوهرسنگ در کشور اشاره کرد. مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به دلیل برخورداری از امکانات پیشرفته در اولویت قرار دارد. علاوه براین، مراکزی نیز در یزد و آذر شهر در حال تجهیز هستند و مرکز دیگری در فردوس با کمک بخش خصوصی در حال تجهیز است.این مراکز منطقه ای می توانند به توسعه منابع انسانی،استانداردسازی و رفع موانع کسب و کار کمک کنند.

حمایت ایمیدرو از برگزیدگان همایش

مقدم علی خبر داد: ایمیدرو از برگزیدگان مسابقات اولین همایش ملی علوم گوهر حمایت خواهد کرد. در این راستا، فراهم کردن فرصت های آموزشی در خارج از کشور و نیز دعوت از مدرسین خارجی برای ارتقای دانش فنی در حوزه های مختلف اکتشاف،فرآوری و فن آوری را مدنظر قرار خواهد داد.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش افزود: امیدوارم شاهد برگزاری این همایش در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و با حضور تجار،فعالان و چهره‌های سرشناس منطقه‌ای و جهانی در حوزه گوهرسنگ باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد