سرب و روی

جعفری تاکید کرد:

توجه به شاخص‌های اقتصادی و تضمین تامین مواد اولیه؛ دو پیش نیاز احداث کارخانه سرب و روی در کوهبنان

توجه به شاخص‌های اقتصادی و تضمین تامین مواد اولیه؛ دو پیش نیاز احداث کارخانه سرب و روی در کوهبنان
پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: "توجه به شاخص های اقتصادی" و "تضمین تامین مواد اولیه"، به عنوان دو عامل حیاتی برای احداث کارخانه سرب و روی در منطقه کوهبنان محسوب می شوند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: "توجه به شاخص های اقتصادی" و "تضمین تامین مواد اولیه"، به عنوان دو عامل حیاتی برای احداث کارخانه سرب و روی در منطقه کوهبنان محسوب می شوند.

وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجیه اقتصادی و تضمین خوراک جهت احداث کارخانه سرب و روی در کوهبنان تاکید کرد.

وی یادآور شد: پتانسیل سرب و روی کوهبنان بر کسی پوشیده نیست اما در حال حاضر کل ظرفیت استخراج سرب و روی این منطقه 70هزار تن است که جوابگوی نیاز تامین خوراک کارخانه نخواهد بود. بنابراین نیازمند انجام کارهای اکتشافی و پروانه های بهره برداری بیشتر در این منطقه هستیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: امیدواریم با همت نماینده مردم کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و سازمان صمت استان کرمان بتوان اخذ مجوزهای لازم از ارگان های دولتی را سرعت بخشید و به ذخایر قطعی بیشتر برای احداث کارخانه در این منطقه دست یابیم.

جعفری، صعب العبور بودن برخی معادن را از جمله مشکلات پیش رو دانست و گفت: شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی ایران، فولاد صبا نور و فولاد پایا به زودی برنامه زمان بندی اکتشاف خود در منطقه کوهبنان را ارائه خواهند کرد و در محدوده های درخواستی خود، آماده کار بوده و مشکل تامین مالی ندارند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو پراکندگی معادن و عدم تجمیع ذخیره را چالشی برای سرمایه گذاری عنوان کرد و ادامه داد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با کمک سازمان صمت استان کرمان و با محوریت طرح احیا معادن کوچک مقیاس طرح سرب و روی منطقه کوهبنان را تعریف کرده و با زمان بندی مشخص برای توسعه کارهای اکتشافی و رشد ذخایر منطقه تلاش کنند.

عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال به منظور ایجاد امید مردم منطقه و کاهش مهاجرت به شهرها افزود: هدف اصلی ما اعتلای صنعتی، اشتغالزایی و رشد تولید در این منطقه است بنابراین آماده هرگونه همکاری جهت تسریع روند اخذ مجوز هاو برداشتن موانع کارهای اکتشافی سرب و روی و احداث کارخانه در کوهبنان هستیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد