رویدادها و گزارش های ویژه

در پی تنش‌های برقی اخیر اتفاق افتاد:

زیان ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد خوزستان از فروش

زیان ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد خوزستان از فروش
پایگاه خبری معدن نیوز -امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در گفت و گو با معدن نیوز بیان کرد: فولاد خوزستان دومین و بزرگترین شرکت تولیدکننده اسلب و شمش در کشور است و در حال حاضر با تولید ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، ۵۰ درصد تولید اسلب و ۵۰ درصد تولید شمش در کشور مشغول فعالیت می باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در گفت و گو با معدن نیوز بیان کرد: فولاد خوزستان دومین و بزرگترین شرکت تولیدکننده اسلب و شمش در کشور است و در حال حاضر با تولید 3 میلیون و 800 هزار تن، 50 درصد تولید اسلب و 50 درصد تولید شمش در کشور مشغول فعالیت می باشد. 

وی افزود: متاسفانه در سال 1400 به واسطه ی تنش های برقی و آبی کشور تا به امروز نزدیک 450 هزار تن از تولید و عددی معادل 10 هزار میلیارد تومان از میزان فروش و رقمی معادل 3 هزار میلیارد تومان از سود را از دست دادیم. این اتفاق منجر شد که سهم برق از قیمت تمام شده ما که قبل از افزایش قیمت برق عددی حدود 3 درصد بود امروز با افزایش 6 برابری به عددی حدود 8 درصد برسد و با توجه به محدودیت ها و کسری تولیدی که برای ما ایجاد کرد این سهم به بالای 20 درصد برسد. سهم برق همانطور که مستحضرید در قیمت تمام شده تاثیرگذار است.

مدیرعامل فولاد خوزستان ادامه داد: علی رغم تمامی چالش ها، با توجه به شرایطی که پاندمی کرونا در جهان ایجاد کرده است و کالاهای صنعتی و تجاری رونق یافت، قیمت اسلب در بازارهای جهانی با افزایش بسیار خوبی روبه رو شد. 

ابراهیمی همچنین گفت: فولاد خوزستان تنها شرکتی است که در حوزه فولادی می تواند خط را از اسلب به بیلت و بلوم سوئیچ و از بیلت و بلوم مجدد به اسلب سوئیچ کند، لذا با توجه به تنش های برقی که برای شرکت ایجاد شد و از سویی دیگر شرایط مناسبی که در حوزه صادرات اسلب به وجود آمد با رعایت تمام شیوه نامه ها و عرضه 100 درصدی محصول در بورس، مازاد بر عرضه را صادر کردیم و توانستیم در 5 ماهه علی رغم تمام چالش های موجود به لحاظ درآمدی بودجه را پوشش دهیم و به لحاظ سودآوری نیز 55 درصد کل سود سال در 5 ماهه محقق شد. این اتفاق بسیار خوبی بود که بحث برق می توانست در این راستا به ما کمک کند اگر با این محدودیت ها مواجه نبودیم. 

وی با اشاره به طرح های توسعه‌ای فولاد خوزستان عنوان کرد: برنامه های بسیار مفصلی را امسال در دستور کار داریم. 3 پروژه مهم را به تازگی کلید زدیم که شامل نیروگاه 520 مگاواتی سیکل ترکیبی است که مجوزهای آن صادر شده است و مجوز محیط زیست آن اخذ شده است و در حال برگزاری مناقصه است که امیدواریم تا پایان شهریور ماه این پروژه نهایی و پیمانکار ابلاغ شود و در یک فرآیند 18 ماهه در فاز نخست و 3 ساله در فاز دوم بحث گازی وسیکل ترکیبی آن را به بهره برداری برسانیم که یک نیاز واقعی و به‌روز فولاد خوزستان است. 
 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد