چرخ صادرات ايران خودرو بر پايه رانا و دنا

خبرگزاري تخصصي معدن- مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو اعلام کرد: براي حفظ و توسعه بازارهاي صادراتي روي برند مشترک سرمايه گذاري نمي کنيم بلکه سبد محصولات جديدي را معرفي خواهيم کرد.
خبرگزاري تخصصي معدن- مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو اعلام کرد: براي حفظ و توسعه بازارهاي صادراتي روي برند مشترک سرمايه گذاري نمي کنيم بلکه سبد محصولات جديدي را معرفي خواهيم کرد.
به گزارش معدن نيوز ؛ جواد نجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: اساس صادرات اين شرکت برپايه خودروهايي با تکنولوژيهاي بالا و به روز بنا شده است که از جمله مي توان به رانا و دنا اشاره کرد.
وي خاطرنشان ساخت: هرشرکتي که وارد بازار صادراتي مي شود، مجبور است محصولات خود را به روز کرده و براي تعالي آن تلاش کند.
مهندس نجم الدين، با اشاره به اينکه در سال آينده بازار خودروهاي صادراتي خود را به سمت محصولات جديد پيش مي بريم افزود: با توجه به برنامه هاي راهبردي اتخاذ شده، محصولات صادراتي ايران خودرو زيان ده نيستند و اين امر تداوم خواهد داشت.
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو تاکيد کرد: سود آوري نه تنها درعمليات فروش بلکه در مجموع زنجيره تامين تا مرحله فروش، توزيع، لجستيک و خدمات پس از فروش حاصل شده است. وي درخصوص قيمت محصولات اين شرکت در بازارهاي هدف گفت: مکانيزم قيمت در بازار هاي جهاني تابع شرايط خود است. موضوعي که در خارج از کشور قيمت نهايي محصولات ما را تعيين مي کند وضعيت بازار و رقابت است؛ يعني با توجه به کيفيت، قيمت خودرو اندازه گيري مي شود و آن هم در مقايسه با خودروهاي هم کلاس خود؛ مثلا سمند در کلاسD قرار دارد و خودروسازاني که در اين کلاس توليد مي کنند با ما رقابت دارند و بايد خودرومان را با قيمتي بفروشيم که خريدار داشته باشد و اين امر يک اصل مهم در عرضه جهاني است.
نجم الدين، با بيان دلايل اقتصادي تفاوت قيمت خودروهاي ايراني در بازارهاي داخلي و خارجي گفت: در داخل کشور علاوه بر ساخت خودرو هزينههاي مالياتي و عوارضي و مواردي مانند هزينه شمارهگذاري خودرو پرداخت ميشود که اين موارد در بازارهاي خارجي وجود ندارد.
وي افزود: به طور ميانگين در داخل کشور براي هر دستگاه خودرو يک ميليون و 200 هزار تومان عوارض شماره گذاري و ماليات ارزش افزوده در کنار عوارض گمرکي پرداخت ميکنيم.
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: وقتي خودرو صادر ميشود اين عوارض را ندارد و بر اساس قانون امور گمرکي کشور وقتي قطعاتي از خارج با پرداخت عوارض گمرکي وارد و در توليد کالاهاي صادراتي استفاده ميشود هنگام صادرات اين عوارض بازپرداخت ميشود که باز هم هزينه فروش خودرو در بازارهاي خارجي را کاهش ميدهد.
وي گفت: پرداخت جايزه صادراتي انگيزه کاهش قيمت فروش خودرو در بازارهاي خارجي را افزايش ميدهد و در همه جاي دنيا قيمت فروش محصولات توليد داخل در بازار داخلي بيشتر از بازارهاي صادراتي و هدف است.