معدننیوز بررسی کرد:
نورفولک ساترن خط زغالسنگ آلاباما را پس از یک دهه احیا کرد

شرکت نورفولک ساترن پس از بیش از ۱۰ سال، خط بری برنچ در آلاباما را با انتقال زغالسنگ متالورژیکی به بندر موبایل احیا کرد. این خط قرار است تا ۱۰ قطار در هفته را پشتیبانی کند.
شرکت نورفولک ساترن پس از بیش از ۱۰ سال، خط بری برنچ در آلاباما را با انتقال زغالسنگ متالورژیکی به بندر موبایل احیا کرد. این خط قرار است تا ۱۰ قطار در هفته را پشتیبانی کند.
خط بری برنچ شرکت نورفولک ساترن در آلاباما، که بیش از یک دهه غیرفعال بود، ماه گذشته اولین قطار خود را پذیرا شد. قطار زغالسنگ 702 این شرکت، زغالسنگ متالورژیکی واریور را از طریق کریدور 3-B به بندر موبایل برای صادرات منتقل کرد.
کتی برد، سخنگوی نورفولک ساترن، اعلام کرد که در حال حاضر هفتهای یک قطار در این خط تردد میکند و با تکمیل پروژه، انتظار میرود تا 10 قطار در هفته فعالیت کنند.
برای آمادهسازی این خط 25.7 مایلی در شمالغرب بیرمنگام، نورفولک ساترن حدود 20 مایل از ریلها را بازسازی کرد. شرکت واریور در حال حاضر دو معدن در درز زغالسنگ بلو کریک بهرهبرداری میکند و در حال آمادهسازی یک معدن عظیم جدید با ظرفیت تولید سالانه 6 میلیون تُن است. کریدور 3-B این شرکت، که محصولات کشاورزی، خودرو، مواد شیمیایی، محصولات جنگلی، فولاد و زغالسنگ را حمل میکند، با پروژههای توسعهای مانند ساخت 21 مایل ریل جدید، از جمله ریلهای جانبی و گسترش یارد ویلتون، تقویت شده است. این پروژهها، که برخی از آنها آغاز شدهاند، بین سالهای 2025 تا 2027 تکمیل خواهند شد.
چندین مشتری نیز در حال گسترش پروژههای خود در این منطقه هستند. این احیای خط بری برنچ نهتنها ظرفیت حملونقل نورفولک ساترن را افزایش میدهد، بلکه به تقویت اقتصاد محلی و صادرات زغالسنگ متالورژیکی کمک میکند. این اقدام در راستای تلاشهای شرکت برای بهبود زیرساختهای ریلی و پاسخ به تقاضای روبهرشد بازار است.