مدير عامل مگاموتور اعلام کرد:

موتور تيبا پرتيراژترين موتور ملي با استاندارد يورو 4

موتور تيبا پرتيراژترين موتور ملي با استاندارد يورو 4

خبرگزاري تخصصي معدن- مديرعامل شرکت مگاموتور عضو گروه خودروسازي سايپا گفت: موتور خودروي ملي تيبا، پرتيراژترين موتور ملي کشور است که هم اکنون موفق به اخذ استاندارد يورو 4 شده است.

خبرگزاري تخصصي معدن- مديرعامل شرکت مگاموتور عضو گروه خودروسازي سايپا گفت: موتور خودروي ملي تيبا، پرتيراژترين موتور ملي کشور است که هم اکنون موفق به اخذ استاندارد يورو 4 شده است.
به گزارش معدن نيوز ؛ ابوالحسن سرشار با تاکيد بر اينکه موتور تيبا اولين خودروي ملي ارائه شده از سوي گروه خودرو سازي سايپا است گفت: تلاش شده کليه اصول مهندسي و طراحي در آن لحاظ شود تا موتوري در شايستگي نام خودروي ملي به مشتريان عزيز عرضه گردد. با تلاش  متخصصان ودانش فني داخلي اين موتور از سال آينده باارتقاء به استاندارد يورو4 به توليد انبوه خواهد رسيد.
وي با اشاره به همکاري نزديک قطعه سازان داخلي از ابتداي پروژه براي داخلي سازي کامل اين محصول گفت: شرکت مگاموتور سايپا در  ابتدا اين موتور را با حداکثر توان توليد داخلي نزديک به 85 درصد شروع به توليد کرد که اکنون با افتخار مي توان اعلام مي کنيم که بيش از 95 درصد قطعات اين موتور داخلي مي باشد. بخش جزيي قطعات که خارج از کشور تامين مي گردد جزو قطعاتي است که در ايران زيرساختها يا تکنولوژي توليد آن وجود ندارد وبراي داخلي سازي آن هم يک عزم بزرگ ملي نياز است.
مديرعامل مگاموتور خطوط مونتاژ موتور و گيربکس خودروي تيبا را يکي از خطوط پيشرفته کشور معرفي ودر اين خصوص گفت: از ويژگي هاي اين دوخط توليد و بهره گيري ازتجهيزات دقيق و مدرن با ابزارهاي برقي و مولتي اسپيندل هاي اتوماتيک و پرس مجهز به سيستم LOADCELL و سيل زن اتوماتيک و دستگاههاي تست نشتي اتوماتيک مي باشد.
دکتر سرشار يکي ديگر از ويژگي هاي اين خطوط را وجود پالت هاي مجهز به کيت ثبت اطلاعات مونتاژي عنوان کرد و افزود: اين ويژگي موجب شده است تا در ايستگاههاي حساس مونتاژي از تجهيزات ضد خطا که خطاي اپراتوري را به صفر مي رساند، استفاده شود.