يک عضو هيات مديره خانه معدن در گفتوگو با معدن نيوز مطرح کرد
گراني قيمت تمام شده صنايع معدني به دليل نبود زيرساخت

پايگاه خبري معدن نيوز- يک عضو هيات مديره خانه معدن گفت: درحالحاضر ايران به ميزان قابل توجهي سيمان و کاشي و سراميک توليد ميکند اما به دليل نداشتن زيرساخت مناسب قيمت تمام شده اين محصولات بالاست و توان فروش آنها در بازارهاي بينالمللي وجود ندارد.
پايگاه خبري معدن نيوز- يک عضو هيات مديره خانه معدن گفت: درحالحاضر ايران به ميزان قابل توجهي سيمان و کاشي و سراميک توليد ميکند اما به دليل نداشتن زيرساخت مناسب قيمت تمام شده اين محصولات بالاست و توان فروش آنها در بازارهاي بينالمللي وجود ندارد.
بهرام شکوري در گفت وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با اشاره به اينکه تاکنون تسهيلات جديد به بخش معدن داده نشده است، اظهار کرد: از آنجايي که محصولات معدني، مواد اوليه صنايع معدني و بخش صنعت هستند بايد حمايت تسهيلاتي شوند تا ضمن افزايش بهرهوري در توليد، قيمت تمام شده را کاهش دهند و اين رقابتپذيري به محصولات توليد شده در زنجيرهاي پايين دستي نيز وارد شود.
او با نگاهي به برخي توليدات صنايع معدني در کشور افزود: درحالحاضر ايران به فناوري توليد سيمان و کاشي و سراميک دسترسي دارد اما به دليل محدوديتهاي زيرساختي در کشور هزينه تمام شدهاي محصولات بالاست در بازارهاي بينالمللي توان رقابت با محصولات خارجي را ندارند از اين رو بايد کاهش هزينههاي توليد را جزو اولويتهاي برنامه توسعهاي بخش معدن قرار دهيم.
شکوري با اشاره به اينکه درحالحاضر در ايران تنها محصول توليد ميشود بدون اينکه به فکر بازاريابي يا صادرات آن باشيم، اظهار کرد: بازاريابي فروش نيست بلکه گام نخست توليد است بنابراين همزمان با برنامهريزي براي توليد بايد بازاريابي نيز توسعه يابد زيرا اين بازار است که تعيين ميکند چه محصولي با چه کيفيتي توليد شود.
اين عضو هيات مديره خانه معدن با تاکيد بر اينکه در برنامه ششم توسعه به ايجاد ارزش افزوده و جذب سرمايهگذار خارجي تاکيد شده است، افزود: وقتي به اندازه کافي زيرساخت در اختيار نداشته باشيم نميتوانيم به هدفگذاريهاي برنامه ششم دست يابيم بنابراين ابتدا بايد برنامهها در جهت توسعه زيرساختي باشد.
بهرام شکوري در گفت وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با اشاره به اينکه تاکنون تسهيلات جديد به بخش معدن داده نشده است، اظهار کرد: از آنجايي که محصولات معدني، مواد اوليه صنايع معدني و بخش صنعت هستند بايد حمايت تسهيلاتي شوند تا ضمن افزايش بهرهوري در توليد، قيمت تمام شده را کاهش دهند و اين رقابتپذيري به محصولات توليد شده در زنجيرهاي پايين دستي نيز وارد شود.
او با نگاهي به برخي توليدات صنايع معدني در کشور افزود: درحالحاضر ايران به فناوري توليد سيمان و کاشي و سراميک دسترسي دارد اما به دليل محدوديتهاي زيرساختي در کشور هزينه تمام شدهاي محصولات بالاست در بازارهاي بينالمللي توان رقابت با محصولات خارجي را ندارند از اين رو بايد کاهش هزينههاي توليد را جزو اولويتهاي برنامه توسعهاي بخش معدن قرار دهيم.
شکوري با اشاره به اينکه درحالحاضر در ايران تنها محصول توليد ميشود بدون اينکه به فکر بازاريابي يا صادرات آن باشيم، اظهار کرد: بازاريابي فروش نيست بلکه گام نخست توليد است بنابراين همزمان با برنامهريزي براي توليد بايد بازاريابي نيز توسعه يابد زيرا اين بازار است که تعيين ميکند چه محصولي با چه کيفيتي توليد شود.
اين عضو هيات مديره خانه معدن با تاکيد بر اينکه در برنامه ششم توسعه به ايجاد ارزش افزوده و جذب سرمايهگذار خارجي تاکيد شده است، افزود: وقتي به اندازه کافي زيرساخت در اختيار نداشته باشيم نميتوانيم به هدفگذاريهاي برنامه ششم دست يابيم بنابراين ابتدا بايد برنامهها در جهت توسعه زيرساختي باشد.