هدف گذاري سالانه، رشد 15 درصدي در تيراژ توليد ايران خودرو

هدف گذاري سالانه، رشد 15 درصدي در تيراژ توليد ايران خودرو

خبرگزاري تخصصي معدن- ايران خودرو در سند استراتژي خود تا سال 1393 به طور ميانگين رشد تيراژ توليد سالانه 15 درصد را هدفگذاري کرده است كه اين امر همراستا با سند چشم انداز صنعت خودرو تا 1404 مي باشد.

خبرگزاري تخصصي معدن- ايران خودرو در سند استراتژي خود تا سال 1393 به طور ميانگين رشد تيراژ توليد سالانه 15 درصد را هدفگذاري کرده است كه اين امر همراستا با سند چشم انداز صنعت خودرو تا 1404 مي باشد.
به گزارش معدن نيوز ؛ مهندس سيد جواد دهنادي قائم مقام مدير عامل ايران خودرو در توليد با بيان اين مطلب گفت : يکي از استراتژيهاي اصلي ايران خودرو ايجاد تنوع در سبد محصولات است که اين مهم باعث شده  تا به عنوان ليدر بازار بيش از نيمي از سهم بازار را همواره به خود اختصاص دهد.
وي افزود : هم اکنون با هفت برابر شدن تيراژ توليد 12 محصول و بيش از 50 تيپ بر اساس سلايق مختلف مشتريان ايراني و بازارهاي صادراتي توليد و عرضه مي گردد.
دهنادي خاطر نشان ساخت : حفظ و توسعه بيش از نيمي از سهم بازار از طريق حضور در تمامي بخشهاي بازار ايران و دستيابي به توليد بيش از 1 ميليون دستگاه در سال تا سه آينده با هدف 16درصد صادرات و توليد بيش از 1.5 ميليون دستگاه در سال طي 10 سال آينده با هدف 30درصد  صادرات از مهمترين اهداف استراتزيک ايران خودرو است که تحقق اين اهداف نيازمند توسعه محصولات جديد و بکارگيري فن آوريهاي جديد مي باشد.
قائم مقام مدير عامل در توليد تصريح کرد : بدين منظور برنامه ايران خودرو در آينده بطور متوسط معرفي سه فيس ليفت يا مدل سال  و عرضه 2 محصول مي باشد .
دهنادي درزمينه اشتغالزايي صنعت خودرو تصريح کرد : بطور ميانگين، به ازاي توليد هر دستگاه خودرو، دو شغل در كشور ايجاد مي گردد كه 17 درصد آن اشتغال مستقيم ( خودروسازي و قطعه سازي ) و 83 درصد اشتغال غير مستقيم (صنايع بالادستي و فعاليت هاي پايين دستي) است.
وي تاکيد کرد :  با در نظر گرفتن اين موضوع و با توجه به توليد بيش از يك و نيم ميليون دستگاه خودرو در كشور در سال 1389، صنعت خودرو سازي، سهم بسزايي در اشتغال زايي در كشور داشته است .