گزارشي از تنظيم بازار ايام عيد در استان خراسان رضوي؛
نمايشگاه هاي فروش بهاره و آرامش بازار /نرخ پايين مرغ گرم در مشهد نسبت به ميانگين کشوري

خبر گزاري تخصصي معدن -معاون نظارت وبازرسي سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوي : با اجراي برنامه هاي تنظيم بازار مواد پروتييني ، مرغ گرم در مشهد قيمت پايين تر از ميانگين کشوري را تجربه نمود.
خبر گزاري تخصصي معدن -معاون نظارت وبازرسي سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوي : با اجراي برنامه هاي تنظيم بازار مواد پروتييني ، مرغ گرم در مشهد قيمت پايين تر از ميانگين کشوري را تجربه نمود.
به گزارش معدن نيوز” علي غفوري مقدم ” اظهار داشت: با مشارکت بخش توليد و اصناف و به منظور تنظيم بازار و حفظ تعادل قيمت در سطح شهر مشهد، نسبت به عرضه مرغ منجمد با قيمت 3100 تومان اقدام گرديد که اين امر اثرگذاري مطلوبي بر قيمت مرغ گرم داشته است .
وي قيمت مرغ گرم را در استان خراسان رضوي همانند ساير استان هاي کشور تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: در حال حاضر قيمت مرغ گرم در سراسر کشور تابع ميزان عرضه مرغ زنده و قيمت تمام شده آن است .
وي ادامه داد: با توجه به اين امر و ساير مؤلفه هاي مؤثر بر قيمت، مرغ گرم از نرخ ثابتي برخوردار نيست و انتظار يکسان بودن قيمت مرغ در سطح کشور توجيه ندارد.
غفوري مقدم با بيان اين که ميزان عرضه و تقاضا قيمت ها را تعيين مي کند اظهار داشت: سياست وزارت صنعت، معدن و تجارت سياست مديريت قيمت ها با لحاظ منافع مصرف کننده و بخش توليد است و اين سازمان نيز اين امر را در دستور کار خود قرار داده است .
وي تصريح کرد : تعيين قيمت با در نظر گرفتن قيمت نهاده هاي خوراک دام و قيمت جوجه يکروزه و کسب نظر بخش توليد و دستگاههاي متولي آن بخش انجام مي پذيرد و حوزه هاي مختلف از جمله اتحاديه و اصناف محترم نيز در اين راستا همکاري مي نمايند.
همچنين براساس اين گزارش ، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي نمايشگاههاي فروش بهاره را در کاهش تورم پاياني سال و آرامش بازار موثر دانست.
” علي صفرزاده “اظهارداشت: برگزاري موفق نمايشگاههاي بهاره با همکاري اصناف، فضايي براي افزايش اعتماد و اطلاع مردم از وضعيت کيفي و قيمت کالاها فراهم نمود.
وي با بيان اينکه نمايشگاهها به عنوان الگويي براي تنظيم بازار کالاها برگزار مي گردد افزود: عرضه مستقيم کالاها با قيمتهاي مناسب و تخفيفات ويژه علاوه بر افزايش رضايتمندي در بين مردم، اثر رواني بالايي بر جو حاکم بر بازار داشته است.
صفرزاده حذف واسطه گري را يکي از موارد مهمي برشمرد که در برپايي اين نمايشگاهها در سطح استان به آن توجه شد .
وي تصريح کرد: اين نمايشگاهها فرصت لازم را براي توليدکننده و مصرفکننده به صورت مستقيم فراهم نمود تا با حذف واسطهها و دلالي گري به ارايه و تامين محصولات خود بپردازند.
لازم به ذکر است در آستانه نوروز 91 با مشارکت اصناف و اتحاديه ها 35 نمايشگاه بهاره در بازه زماني اسفند ماه 90 در سطح استان با تخفيف 10 تا 15 درصدي قيمت کالاها و نيز توزيع کالاهاي مديريت شده تنظيم بازار از قبيل مواد پروتييني، برنج، روغن و شکر برگزار شد که در نمايشگاههاي بهاره مشهد مقدس 235 تن مرغ و گوشت قرمز منجمد، 38 تن مرغ و گوشت قرمز گرم، 1550 تن انواع برنج، 75 تن شکر و بيش از 167 تن روغن مايع توزيع شد.
به گزارش معدن نيوز” علي غفوري مقدم ” اظهار داشت: با مشارکت بخش توليد و اصناف و به منظور تنظيم بازار و حفظ تعادل قيمت در سطح شهر مشهد، نسبت به عرضه مرغ منجمد با قيمت 3100 تومان اقدام گرديد که اين امر اثرگذاري مطلوبي بر قيمت مرغ گرم داشته است .
وي قيمت مرغ گرم را در استان خراسان رضوي همانند ساير استان هاي کشور تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: در حال حاضر قيمت مرغ گرم در سراسر کشور تابع ميزان عرضه مرغ زنده و قيمت تمام شده آن است .
وي ادامه داد: با توجه به اين امر و ساير مؤلفه هاي مؤثر بر قيمت، مرغ گرم از نرخ ثابتي برخوردار نيست و انتظار يکسان بودن قيمت مرغ در سطح کشور توجيه ندارد.
غفوري مقدم با بيان اين که ميزان عرضه و تقاضا قيمت ها را تعيين مي کند اظهار داشت: سياست وزارت صنعت، معدن و تجارت سياست مديريت قيمت ها با لحاظ منافع مصرف کننده و بخش توليد است و اين سازمان نيز اين امر را در دستور کار خود قرار داده است .
وي تصريح کرد : تعيين قيمت با در نظر گرفتن قيمت نهاده هاي خوراک دام و قيمت جوجه يکروزه و کسب نظر بخش توليد و دستگاههاي متولي آن بخش انجام مي پذيرد و حوزه هاي مختلف از جمله اتحاديه و اصناف محترم نيز در اين راستا همکاري مي نمايند.
همچنين براساس اين گزارش ، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي نمايشگاههاي فروش بهاره را در کاهش تورم پاياني سال و آرامش بازار موثر دانست.
” علي صفرزاده “اظهارداشت: برگزاري موفق نمايشگاههاي بهاره با همکاري اصناف، فضايي براي افزايش اعتماد و اطلاع مردم از وضعيت کيفي و قيمت کالاها فراهم نمود.
وي با بيان اينکه نمايشگاهها به عنوان الگويي براي تنظيم بازار کالاها برگزار مي گردد افزود: عرضه مستقيم کالاها با قيمتهاي مناسب و تخفيفات ويژه علاوه بر افزايش رضايتمندي در بين مردم، اثر رواني بالايي بر جو حاکم بر بازار داشته است.
صفرزاده حذف واسطه گري را يکي از موارد مهمي برشمرد که در برپايي اين نمايشگاهها در سطح استان به آن توجه شد .
وي تصريح کرد: اين نمايشگاهها فرصت لازم را براي توليدکننده و مصرفکننده به صورت مستقيم فراهم نمود تا با حذف واسطهها و دلالي گري به ارايه و تامين محصولات خود بپردازند.
لازم به ذکر است در آستانه نوروز 91 با مشارکت اصناف و اتحاديه ها 35 نمايشگاه بهاره در بازه زماني اسفند ماه 90 در سطح استان با تخفيف 10 تا 15 درصدي قيمت کالاها و نيز توزيع کالاهاي مديريت شده تنظيم بازار از قبيل مواد پروتييني، برنج، روغن و شکر برگزار شد که در نمايشگاههاي بهاره مشهد مقدس 235 تن مرغ و گوشت قرمز منجمد، 38 تن مرغ و گوشت قرمز گرم، 1550 تن انواع برنج، 75 تن شکر و بيش از 167 تن روغن مايع توزيع شد.