وزير صنايع و معادن اعلام كرد:

مهمترين برنامه هاي وزارت صنايع و معادن در سال 90

مهمترين برنامه هاي وزارت صنايع و معادن در سال 90

خبرگزاري تخصصي معدن- وزير صنايع و معادن گفت: مهمترين برنامه وزارت صنايع و معادن در سال 90، گسترش سرمايه گذاري هاي صنعتي و معدني ، ايجاد اشتغال و تكميل طرح هاي قانون هدفمندي يارانه ها خواهد بود.

خبرگزاري تخصصي معدن- وزير صنايع و معادن گفت: مهمترين برنامه وزارت صنايع و معادن در سال 90، گسترش سرمايه گذاري هاي صنعتي و معدني ، ايجاد اشتغال و تكميل طرح هاي قانون هدفمندي يارانه ها خواهد بود.
به گزارش معدن نيوز «علي اكبر محرابيان» در حاشيه سفر هيات دولت به استان كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: در سال جهاد اقتصادي و با توجه به اينكه اعتبارات قابل توجهي براي بخش صنعت و معدن كشور پيش بيني شده است، با اجراي برنامه هاي ياد شده حمايت از توليد ملي را دستور كار خود قرار داده ايم.
وي افزود: در بخش صنعت استان كرمانشاه هزار و 600 ميليارد تومان سرمايه گذاري انجام شده كه به بهره برداري رسيده است و طرح هاي جديدي هم به ارزش دو هزار و هشتصد ميليارد تومان در دست اجراست كه در آينده به بهره برداري مي رسد.
«محرابيان» كارخانجات كاشي و سراميك، پتروشيمي، فولاد، پليمر، كاغذسازي، الياف تاير و نان صنعتي را از جمله اين طرح ها برشمرد.
وي با اشاره به اينكه امسال، سال اشتغال و توليد است افزود: بخش قابل توجهي از اعتبارات در سال 90، در اختيار صنعت و پروژه‌هاي عمراني قرار مي‌گيرد و در كنار آن اصلاح نظام بانكي براي حمايت از توليد ملي و صنعتگران نيز ادامه خواهد يافت.
وزير صنايع و معادن در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه بيشتر برنامه هاي وزارت صنايع و معادن در سه ماه ابتدايي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها توجه به سياستهاي جبراني بوده است افزود: در سال جهاد اقتصادي علاوه بر اين ، نوسازي و بازسازي صنايع و افزايش بهره وري در واحدهاي توليدي در اولويت است.
وي ادامه داد: امسال عمده ترين محور فعاليت دولت ايجاد اشتغال است و از آنجا كه بخش صنعت و معدن مهم ترين دستگاه اجرايي كشور در ايجاد اشتغال پايدار و در واقع موتور محرك رشد اقتصادي در كشور است وظيفه سنگيني را برعهده دارد كه خوشبختانه با سرمايه گذاري هاي انجام شده در سال هاي گذشته و با تكميل و راه اندازي طرح هاي در دست اجرا و همچنين بهره برداري بهينه از ظرفيت واحدهاي صنعتي و معدني ، دستيابي به اين هدف دور از انتظار نيست.
‌وي همچنين با اشاره به ‌افزايش ‌توليد خودرو در 5 سال ‌اخير افزود: در ‌اين مدت به اندازه تمام سال‌هاي ‌پيش از آن ، خودرو در‌كشور ‌توليد شد و در مقابل متوسط مصرف روزانه ‌بنزين نيز در حال حاضر به طور ‌محسوسي نسبت به سال 84 و 85 ‌كاهش ‌يافته ‌كه ‌اين موضوع نشان دهنده اتخاذ ‌يك ‌رويكرد ‌كارشناسانه است.