درسال جاري ؛

مصرف سوخت ايران خودرو به 7 ليتر مي رسد

مصرف سوخت ايران خودرو به 7 ليتر مي رسد

خبرگزاري تخصصي معدن- ايران خودرو با افزايش توليد موتورهاي کم مصرف قصد دارد ميانگين مصرف سوخت سبد توليد محصولات خود را کاهش دهد.

خبرگزاري تخصصي معدن- ايران خودرو با افزايش توليد موتورهاي کم مصرف قصد دارد ميانگين مصرف سوخت سبد توليد محصولات خود را کاهش دهد.
به گزارش معدن نيوز ؛ کيوان وزيري مدير اجرا و نظارت بر استاندارد هاي ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت : ايران خودرو با افزايش تيراژ موتورهاي کم مصرف و استراتژيک خود نظير موتورهاي EF7، TU5 و موتور 1.4  و جايگزين کردن اين موتورها بجاي موتورهاي پر مصرف تر قصد دارد تا ميانگين مصرف سوخت سبد توليد محصولات خود را به کمتر از 7 ليتردرسال جاري  و در سالهاي آتي به حدود 6 ليتر در سيکل تر کيبي تقليل دهد.
وي ادامه داد : مصرف سوخت و ميزان آلايندگي دو مولفه بسيار مهم هستند که در برنامه هاي راهبردي ايران خودرو لحاظ شده است.
وزيري به مقايسه موتوري هاي توليدي  در ايران خودرو پرداخت و افزود : توليد کلاس موتورهاي پرقدرت ايران خودرو (در رنج موتورهاي بيش از 2 ليتر) از طريق بکارگيري تکنولوژي توربوشارژ بر روي موتور EF7 در دستور کار قرار دارد. با توجه به روند Down sizing موتورها در جهان، ايران خودرو نيز با استفاده از تکنولوژيهاي روز جهاني موتوري با توان و گشتاوري در حد موتور 2.2 اما با مصرف يک موتور 1.7 حاصل نموده قرار است طي سال جاري بر روي سورن ELX و سپس خودروي دنا عرضه مي شود .
مدير اجرا و نظارت بر استانداردها با اذعان به اينکه سرمايه گذاي هاي خوبي در خصوص طراحي و توليد موتوهاي کم مصرف در گروه صنعتي ايران خوردو صورت گرفته است گفت : هم اکنون سرمايه گذاري بسيار بالايي در خطوط ماشينکاري سيلندر و سر سيلندر و مونتاژ اين موتورها در ايران خودرو صورت گرفته است که با افزايش عمق ساخت داخل، افزايش تيراژ و تثبيت در قيمت تمام شده اين موتورها تحقق خواهد يافت.
وي توان اخذ استانداردهاي روز اروپا از ديگر مزاياي اين نوع موتورهاي دانست و گفت:اين موتورهاي استراتژيک ايران خودرو از طريق ارتقاء تکنولوژيکي قابليت پاس کردن بالاترين استانداردهاي آلايندگي يعني يورو 4 و 5 و حتي يورو 6 را دارند. چنانچه هر زمان سوخت با کيفيت مناسب مهيا گردد امکان ارتقاء سطح آلايندگي مي تواند محقق گردد.
وي تنوع مصرف سوختي موتورها از ديگر موارد مهم در توليد دانست و گفت: هم اکنون خودروها با دو نوع سوخت بنزين و گاز CNG توليد که در آينده اين تنوع افزايش يافته و موتورهاي با تکنولوژي سوخت ديزل ، هيبريدنيز جزو سبد محصولات ايران خودرو قرار خواهد گرفت.
وزيري توليد خودروي بر اساس سياستهاي امنيت انرژي کشور از ديگر برنامه هاي ايران خودرو دانست و گفت: از برنامه هاي راهبردي  ايران خودرو توليد محصولات با سبد سوختي متفاوت مي باشد، بگونه اي که، هزينه سوخت و تمايلات و خواسته هاي مشتريان مد نظر قرار گيرد.
وي  با تاکيد بر اينکه ايران خودرو آماده توليد خودرو با مصرف سوخت ديزل است گفت: در حال حاضر خودرو 206صندوق دار با موتور ديزل توليد مي شود به محض مهيا شدن سوخت ديزل با کيفيت مناسب (ميزان گوگرد 50ppm) در کشور، مي تواند اين محصول و محصولات ديگر ديزلي به بازار نيز عرضه کند.
وزيري با تاکيد بر اينکه موتورهاي ديزل داراي عملکرد بهتري هستند افزود:در کنار کاهش مصرف سوخت 25درصدي موتور هاي ديزل بايد به قدرت گشتاور بالا،کاهش آلايندگي هوا،طول عمر بيشتر و دوام قطعات موتورهاي ديزل اشاره کرد.
وي  ادامه داد:به علت قيمت بالاي سوخت  در اروپا بيش از نيمي از توليدات به سوخت ديزل عرضه مي شود و بسياري از مشتريان به علت صرفه اقتصادي تمايل به استفاده از خودروهاي ديزلي دارند.