صادرات 2 ميليون تن محصولات فولاد مبارکه به بازارهاي جهاني

پايگاه خبري معدن نيوز- معاون فروش و بازاريابي شرکت فولاد مبارکه اصفهان سال 93 را يکي از چالشيترين سالهاي صنعت فولاد جهان برشمرد و گفت: با وجود اين شرايط، در سال گذشته 1/5ميليون تن محصولات فولاد مبارکه به ارزش 700 ميليون دلار به بازارهاي جهاني صادر و صادرات 2 ميليون تن محصول نيز براي امسال هدفگذاري شد.
پايگاه خبري معدن نيوز- معاون فروش و بازاريابي شرکت فولاد مبارکه اصفهان سال 93 را يکي از چالشيترين سالهاي صنعت فولاد جهان برشمرد و گفت: با وجود اين شرايط، در سال گذشته 1/5ميليون تن محصولات فولاد مبارکه به ارزش 700 ميليون دلار به بازارهاي جهاني صادر و صادرات 2 ميليون تن محصول نيز براي امسال هدفگذاري شد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، محمود اکبري افزود: در سال گذشته ظهور عوامل تأثيرگذار مهمي چون کاهش مصرف فولاد چين و سرازير شدن بيش از 90 ميليون تن محصولات مازاد اين کشور به بازارهاي جهاني و از سوي ديگر کاهش شديد نرخ تسعير برخي ارزها از جمله روبل روسيه و يورو در مقابل دلار امريکا و در نتيجه عرضه مازاد کالا به بازارهاي جهاني و اُفت تقاضا در نيمه دوم سال 2014 و نيز کاهش قيمت مواد اوليه سنگ آهن و قراضه در جهان باعث شد تا به عنوان يکي از چالشيترين سالهاي بازار جهاني فولاد در تاريخ اين صنعت ثبت شود.
وي ادامه داد: از اين رهگذر و با وجود چالشهاي بزرگ در بازار جهاني و محدوديتهاي بينالمللي، شرکت فولاد مبارکه با هدف تحقق برنامههاي از پيش تعيين شده خود در سال 1393 با ورود به عرصه بازار جهاني موفق شد به عنوان يک شرکت با حضور مستمر در بازارهاي بينالمللي براي نخستين بار در تاريخ اين شرکت رکورد صادرات بيش از يک ميليون و 475 هزار تن محصولات نهائي را به بازارهاي اروپا، خاورميانه، شرق آسيا و کشورهاي منطقه به ثبت برساند و رشد 45 درصدي را نسبت به سال قبل از آن تجربه کند.
اکبري تصريح کرد: در اين بين تحقق صادرات حدود 755 هزار تن از محصولات صادراتي سال 1393 و يا به عبارتي بيش از 50 درصد از صادرات محصولات فولاد مبارکه به بازار اروپا، با رشد چشمگير بيش از 2 برابر مدت مشابه سال قبل صورت گرفت و فولاد مبارکه توانست عملکرد شايان توجهي از خود در اين بازار بجا گذارد.
وي حضور موفق محصولات فولاد مبارکه در بازارهاي اروپا را بيانگر کيفيت مطلوب و قابل رقابت محصولات صادراتي فولاد مبارکه با محصولات شرکتهاي تراز اول جهان و همچنين ثبت جايگاه شرکت فولاد مبارکه در بازارهاي اروپايي به عنوان يک تأمينکننده پايدار و قابل اتکا براي مصرفکنندگان بزرگ اين بازار استراتژيک خواند و افزود: حفظ جايگاه شرکت در بازار خاورميانه با وجود نفوذ شديد صادرکنندگان چيني در اين بازار و رقابتهاي فشرده با ساير صادرکنندگان منطقهاي نيز از ديگر دستاوردهاي استراتژيک فولاد مبارکه است.
معاون فروش و بازاريابي فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: در راستاي حضور پايدار در بازار جهاني و همسو با سياستهاي دولت مبني بر توسعه صادرات غيرنفتي و براساس اهداف تعيين شده شرکت براي سال 1394 نيز برنامهاي مشابه سال قبل تدوين و برنامهريزي مناسبي براي توسعه صادرات محصولات شرکتهاي وابسته انجام شده و گروه فولاد مبارکه مصمم است تا با حضوري پر رنگ در بازارهاي جهاني ضمن تحقق صادرات 5/1 ميليون تن محصول نهايي از محل شرکت فولاد مبارکه، توسعه صادرات شرکتهاي وابسته را نيز در برنامههاي امسال خود لحاظ کند.
وي اظهار اميدواري کرد که با همت همکاران گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه – شرکت فولاد هرمزگان شرکت گالوانيزه کاشان و ورق خودرو چهارمحال و بختياري)، صادرات امسال به بيش از 2 ميليون تن برسد که نقطه عطفي در تاريخ صنعت فولاد کشور خواهد بود.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، محمود اکبري افزود: در سال گذشته ظهور عوامل تأثيرگذار مهمي چون کاهش مصرف فولاد چين و سرازير شدن بيش از 90 ميليون تن محصولات مازاد اين کشور به بازارهاي جهاني و از سوي ديگر کاهش شديد نرخ تسعير برخي ارزها از جمله روبل روسيه و يورو در مقابل دلار امريکا و در نتيجه عرضه مازاد کالا به بازارهاي جهاني و اُفت تقاضا در نيمه دوم سال 2014 و نيز کاهش قيمت مواد اوليه سنگ آهن و قراضه در جهان باعث شد تا به عنوان يکي از چالشيترين سالهاي بازار جهاني فولاد در تاريخ اين صنعت ثبت شود.
وي ادامه داد: از اين رهگذر و با وجود چالشهاي بزرگ در بازار جهاني و محدوديتهاي بينالمللي، شرکت فولاد مبارکه با هدف تحقق برنامههاي از پيش تعيين شده خود در سال 1393 با ورود به عرصه بازار جهاني موفق شد به عنوان يک شرکت با حضور مستمر در بازارهاي بينالمللي براي نخستين بار در تاريخ اين شرکت رکورد صادرات بيش از يک ميليون و 475 هزار تن محصولات نهائي را به بازارهاي اروپا، خاورميانه، شرق آسيا و کشورهاي منطقه به ثبت برساند و رشد 45 درصدي را نسبت به سال قبل از آن تجربه کند.
اکبري تصريح کرد: در اين بين تحقق صادرات حدود 755 هزار تن از محصولات صادراتي سال 1393 و يا به عبارتي بيش از 50 درصد از صادرات محصولات فولاد مبارکه به بازار اروپا، با رشد چشمگير بيش از 2 برابر مدت مشابه سال قبل صورت گرفت و فولاد مبارکه توانست عملکرد شايان توجهي از خود در اين بازار بجا گذارد.
وي حضور موفق محصولات فولاد مبارکه در بازارهاي اروپا را بيانگر کيفيت مطلوب و قابل رقابت محصولات صادراتي فولاد مبارکه با محصولات شرکتهاي تراز اول جهان و همچنين ثبت جايگاه شرکت فولاد مبارکه در بازارهاي اروپايي به عنوان يک تأمينکننده پايدار و قابل اتکا براي مصرفکنندگان بزرگ اين بازار استراتژيک خواند و افزود: حفظ جايگاه شرکت در بازار خاورميانه با وجود نفوذ شديد صادرکنندگان چيني در اين بازار و رقابتهاي فشرده با ساير صادرکنندگان منطقهاي نيز از ديگر دستاوردهاي استراتژيک فولاد مبارکه است.
معاون فروش و بازاريابي فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: در راستاي حضور پايدار در بازار جهاني و همسو با سياستهاي دولت مبني بر توسعه صادرات غيرنفتي و براساس اهداف تعيين شده شرکت براي سال 1394 نيز برنامهاي مشابه سال قبل تدوين و برنامهريزي مناسبي براي توسعه صادرات محصولات شرکتهاي وابسته انجام شده و گروه فولاد مبارکه مصمم است تا با حضوري پر رنگ در بازارهاي جهاني ضمن تحقق صادرات 5/1 ميليون تن محصول نهايي از محل شرکت فولاد مبارکه، توسعه صادرات شرکتهاي وابسته را نيز در برنامههاي امسال خود لحاظ کند.
وي اظهار اميدواري کرد که با همت همکاران گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه – شرکت فولاد هرمزگان شرکت گالوانيزه کاشان و ورق خودرو چهارمحال و بختياري)، صادرات امسال به بيش از 2 ميليون تن برسد که نقطه عطفي در تاريخ صنعت فولاد کشور خواهد بود.