مدير عامل سايپا يدک :
شبکه خدمات پس از فروش سايپا پويا و فعال تر مي شود

خبرگزاري تخصصي معدن- خودرو سازان جهاني براي حضور موفق و حفظ ارتقاء سهم بازار در شرايط رقابتي فشرده بازار خودرو، در حوزه تحقيق و توسعه سرمايه گذاري کرده اند.
خبرگزاري تخصصي معدن- خودرو سازان جهاني براي حضور موفق و حفظ ارتقاء سهم بازار در شرايط رقابتي فشرده بازار خودرو، در حوزه تحقيق و توسعه سرمايه گذاري کرده اند.
به گزارش معدن نيوز ؛ مهندس حسن عموزاده مدير عامل سايپا يدک در همايش واحد هاي بازاريابي وفروش اين شرکت با بيان مطلب فوق، گفت: خودرو سازان بزرگ و مطرح دنيا تا سقف 4 درصد از مبلغ فروش را صرف تحقيق و توسعه مي کنند بطوري که اين رقم در شرکتي مانند تويوتا از کل فروش سايپا در سال بيشتر است .
وي افزود: درسالهاي آغازين تاسيس شرکت هاي خدمات پس از فروش درکشور ، خدمات به خودرو با توجه به شمارگان بسيار پايين توليد خودرو ، کيفيت محصول ،فرآيند خدمات پس از فروش از دل شرکت هاي توليد کننده مديريت مي شد. تا اينکه از سال 77 ساخت داخل توسعه پيدا کرد و توليد داخلي پرايد با تشکيل شرکت سازه گستر روند رو به رشدي را تجربه کرد.
مهندس عموزاده درادامه بيان کرد: مشکل عمده سايپا در حوزه کسب و کاردر آن سال ها، مشکل خدمات پس از فروش و تعمير اين خودروها بود يعني فرآيندها و فعاليت ها در شرکت سايپايدک به سمت خدمات پس از فروش پيش رفت و به جايي رسيد که هر نماينده اي هرچقدر بيشتر پذيرش گارانتي داشت آن نماينده از امتياز بالاتري برخودار بود .
مدير عامل سايپا يدک همچنين اظهار داشت: با افزايش شمارگان توليد خودرو، افزايش کيفيت ايجاد شد و فرهنگ سازماني که به مرور در شرکت سايپا يدک بوجود آمده بود فرهنگ خدماتي شد که از شبکه تا هيئت مديره گروه سايپا با اين تفکر به شرکت سايپايدک نگاه مي کردند و اين مسئله که شرکت سايپا يدک در آغاز ماموريت بازرگاني داشته است يا خدماتي مشخص نبود.
عموزاده افزود: خوشبختانه چند سالي است که درشرکت سايپايدک اين ذهنيت بوجود آمد که خدمات پس از فروش بدون بازرگاني و بالعکس امکان پذير نيست و بايد پذيرفت که کسب وکار صرفا در حوزه گارانتي معني پيدا نمي کند و شرکت سايپا يدک ايجاد نشده است تا کسب و کار يک شبکه بزرگ را صرفا در حوزه گارانتي مديريت کند.
وي درادامه اظهار داشت: منطق رفتاري شرکت توليد کننده خودرو نيز با شرکت هاي خدماتي تغيير کرده است يعني کسب و کار نمايندگي ها و شرکت هاي خدماتي را صرفا درحوزه گارانتي محدود نمي کند و کسب وکار و سودآوري در حوزه خدمات پس از فروش بطور جدي مطرح است.
مدير عامل شرکت سايپا يدک اظهار داشت: در واقع با تغييري که در ذهنيت ها و برداشت ها در حوزه خدمات پس از فروش ايجاد شد، امروز به جايي رسيديم که مي خواهيم درباره کسب و کارها ي جديد برنامه ريزي و فعاليت کنيم زيرا ما باور داريم که اين سياست مي تواند درميزان چابکي و توانمندي شبکه بزرگ خدمات پس از فروش گروه سايپا تاثير فراواني داشته باشد و در سايه اين توانمندي و پويايي شبکه است که مي توان خدمات ارزنده و شايسته اي به مشتري ارائه داد.