مديرعامل ذوب آهن در ديدار با فعالان بازار محصولات فولادي تشريح کرد:

سياست‌هاي جديد ذوب آهن جهت بهينه‌سازي شبکه محصولات فولادي

سياست‌هاي جديد ذوب آهن جهت بهينه‌سازي شبکه محصولات فولادي

پايگاه خبري معدن نيوز- مديرعامل ذوب آهن اصفهان اقدامات اساسي ذوب آهن اصفهان جهت بهينه‌سازي شبکه توزيع و فروش محصولات فولادي جهت جلب رضايت و اعتماد بيشتر مشتريان را تشريح کرد.

پايگاه خبري معدن نيوز- مديرعامل ذوب آهن اصفهان اقدامات اساسي ذوب آهن اصفهان جهت بهينه‌سازي شبکه توزيع و فروش محصولات فولادي جهت جلب رضايت و اعتماد بيشتر مشتريان را تشريح کرد.
احمد صادقي در ديدار با رييس اتحاديه آهن فروشان کشور، رييس اتحاديه آهن فروشان اصفهان و ديگر فعالان اين حوزه از سياست‌هاي جديد ذوب آهن در راستاي جلب رضايت و اعتماد بيشتر مشتريان، امنيت سرمايه در اين حوزه از طريق تضمين سرمايه‌گذاري خبر داد که موجب اطمينان سرمايه‌گذاران بابت خريد محصولات ذوب آهن اصفهان مي‌شود.
وي امنيت بازار براي سرمايه‌گذاران را بسيار ضروري دانست و گفت: ذوب آهن در اين راستا سياست هجينگ ( پوشش ريسک ) در فروش را دنبال مي‌کند به نحوي که سرمايه گذاراني که محصولات اين شرکت را خريداري مي‌کنند از حداقل سود تضمين شده برخوردار شوند و در صورت کسب سود بيشتر نيز، اين منفعت به سرمايه‌گذار مي‌رسد.
وي افزود: بدين منظور و جهت بهره گيري از ابزارهاي مالي لازم، بنگاه‌هاي مالي و اقتصادي نيز به کار گرفته مي‌شوند. ضمن اينکه اگر هيچ نهاد مالي در اين امر مشارکت نکرد، ذوب آهن آمادگي لازم براي اين تضمين را دارد.
صادقي با اشاره به افزايش 4 درصدي قيمت جهاني سنگ آهن در هفته گذشته گفت: اين افزايش قيمت و همچنين رفع تحريم‌هاي کشور که به گفته مسئولان در ماه ‍ژانويه به طور کامل انجام خواهد شد، نويد رونق بازار محصولات فولادي را مي‌دهد و به ويژه با تلنگر به بازار ساخت‌وساز، شاهد احياي بازار مقاطع ساختماني خواهيم بود.
وي تغييرات اساسي در شيوه‌هاي فروش و اهتمام جدي درجهت مشتري مداري را از ديگر اولويت‌هاي اين شرکت ذکر کرد و گفت: در گذشته، ذوب آهن اصفهان تنها فروشنده مقاطع ساختماني در کشور بود اما اکنون شاهد شکل گيري کارگاه‌هاي نوردي در کشورهستيم بنابراين بايد شيوه‌هاي فروش خود را تغيير دهيم. در اين راستا مشتري مداري و حمايت و پشتيباني از مشتري از زمان فروش تا تحويل کالا از اهميت اساسي برخوردار است.
تغيير در سبد‌هاي محصولات و کوچک کردن اين سبدها متناسب با تقاضاي مشتريان از ديگر سياست‌هاي جديد فروش ذوب آهن است که مديرعامل ذوب آهن اصفهان در اين خصوص گفت: بايد سبدها را به گونه‌اي تعريف کنيم که تمام تجار و فعالان اين حوزه بتوانند محصولات ذوب آهن را خريداري کنند چرا که سبدهاي بزرگ، فروش اين محصولات را به چند خريدار خاص منحصر مي‌سازد.
مديرعامل ذوب آهن تصريح کرد: به منظور تنظيم بازار و جلوگيري از ايجاد رقابت ناسالم، فروش از طريق تامين اعتبار که تا کنون جهت پرداخت بدهي‌هاي اين شرکت صورت مي‌گرفت، متوقف مي‌شود و همه محصولات تنها از طريق ذوب آهن قابل خريداري خواهد بود تا مشتريان اصلي محصولات اين شرکت آسيب نبينند.
صادقي با رد هرگونه انحصار در فروش محصولات ذوب آهن از جمله نوع محصول، نوع سبد، قيمت و غيره گفت: هيچ انحصاري براي فروش محصولات اين شرکت وجود ندارد و هيچ شرکت، فرد يا گروهي از امتياز خاص يا انحصار برخوردار نيست. در اين راستا همه تعاوني‌ها و اتحاديه‌هاي آهن فروشي که در شهرهاي مختلف کشور فعاليت مي‌کنند مي‌توانند به صورت مستقيم به ذوب آهن مراجعه کره و همکاري لازم با آنها صورت مي‌گيرد.
وي توجه به صادرات را در شرايط رکود فعلي بازار محصولات بسيار مهم دانست و گفت: تلاش مي‌کنيم صادرات سالانه ذوب آهن را به بيش از يک ميليون تن افزايش دهيم و بدين منظور به دنبال ايجاد نمايندگي هايي در کشورهاي مختلف جهان هستيم که در اين راستا پذيراي فعالان اين بازار در بخش صادرات مي‌باشيم و از آنها دعوت مي‌کنيم دراين حوزه مهم با ذوب آهن مشارکت کنند.
وي يکي ديگر از سياست‌هاي برون مرزي ذوب آهن را خريد واحدهاي نوردي در کشورهاي حوزه خليج فارس ذکر کرد و گفت: از اين طريق مي‌توان با ارسال بيش از يک ميليون شمش به اين کارگاه‌ها، عمليات نورد را در همان کشورها انجام داد که در راستاي توسعه صادرات نقش مهمي ايفا مي‌کند.
مديرعامل ذوب آهن اصفهان يکي ديگر از سياست‌هاي اين شرکت را استفاده از توانمندي و تخصص منابع انساني اين شرکت جهت حضور در پروژه‌هاي مختلف دانست و گفت: در اين راستا با شهرداري اصفهان مذاکرات خوبي صورت گرفت است و بر اين اساس اقداماتي انجام مي‌شود.
مديرعامل ذوب آهن بر اجراي سياست‌هاي مربوط به کاهش قيمت تمام شده محصولات اين شرکت نيز تاکيد کرد و گفت: کاهش هزينه‌هاي توليد از طريق استفاده از مواد اوليه مرغوب و ارزان، تغيير در روند توليد از جمله استفاده از آهن اسفنجي به جاي قراضه، قيمت تمام شده محصولات اين شرکت را به مقدار قابل توجهي کاهش مي‌دهد.