معاون بازرگاني سايپايدک:

سايپا خدمات وارانتي را گارانتي مي دهد

سايپا خدمات وارانتي را گارانتي مي دهد

خبرگزاري تخصصي معدن- شرکت سايپايدک پس از اجراي موفقيت آميز گارانتي قطعات، تصميم دارد تا خدماتي که در نمايندگي هاي خدمات پس از فروش گروه خودروسازي سايپا عرضه مي شود را گارانتي کند.

خبرگزاري تخصصي معدن- شرکت سايپايدک پس از اجراي موفقيت آميز گارانتي قطعات، تصميم دارد تا خدماتي که در نمايندگي هاي خدمات پس از فروش گروه خودروسازي سايپا عرضه مي شود را گارانتي کند.
به گزارش معدن نيوز ؛ بهزاد پناهي معاون بازرگاني شرکت سايپايدک، با بيان اين مطلب گفت: در گارانتي خدمات تصميم داريم قطعات نصب شده و تعميرات را براي دو ماه يا سه هزار کيلومتر گارانتي کنيم.
وي در خصوص گارانتي قطعات محصولات گروه خودروسازي سايپا اظهار داشت: از دو سال قبل موضوع گارانتي قطعات توسط سايپايدک اجرايي شده است و هم اکنون بيش از 95درصد قطعاتي که سايپايدک در شبکه خود عرضه مي کند داراي گارانتي(يک سال و 20هزار کيلومتر) است.
پناهي در ادامه عمده مشکل بخش بازرگاني شرکت هاي خدمات پس از فروش خودروسازان را کسري قطعات دانست و تصريح کرد: کسري قطعات يک موضوع صفر و يک نبوده و يک بحث نسبي است بطوريکه روند فعاليت ها از بهبود عملکرد در اين بخش خبر مي دهد.
 وي همچنين از وجود يک رابطه مستقيم بين کسري قطعات و کيفيت سخن گفت و بيان کرد: شاخص C/100(تعويض قطعه به ازاي هر 100 خودرو براي سه ماهه اول فروش) محصول اصلي گروه(پرايد) در پنج سال قبل بالاي عدد 300 بود که هم اکنون اين شاخص به حدود 60 رسيده است.
معاون بازرگاني سايپايدک با اشاره به افزايش 80درصدي کيفيت توليد محصول اصلي گروه خودروسازي سايپا(محصولات ايکس100 يا پرايد سابق) طي پنج سال گذشته، از هدف گذاري سايپا براي دستيابي به رقم 20 در شاخص C/100 که نرم جهاني خودروسازان است، خبر داد.
به گفته وي، شاخص C/100 براي برخي از محصولات گروه سايپا کمتر از پنج، شش و 10 مي باشد که نشان مي دهد سايپا در مسير افزايش کيفيت رشد خوبي را تجربه کرده است.
پناهي با توجه به اينکه ارزش حجم بازار خودرو کشور 60هزار ميليارد ريال است ارزش بازار قطعات را 10هزار ميليارد ريال دانست.
معاون بازرگاني سايپايدک در بخش ديگري از سخنان خود به فعاليت بر روي شناسنانه هاي کيفي قطعات، ترغيب قطعه سازان داخلي به سرمايه گذاري و ظرفيت سازي بيشتر براي توليد، رعايت مسائل زيست محيطي در خريد قطعات و … پرداخت و اضافه کرد: سازمان استاندارد طي دو سال گذشته تعداد قطعات ايمني و فوق ايمني را از 40 به 200 قطعه افزايش داده که اين مقوله نيز به صورت کامل در بخش تامين ما اجرايي شده است.
پناهي همچنين از راهبرد سايپايدک در تغيير بسته بندي هاي قطعات اين شرکت براي جلوگيري از هرگونه تقلب و کپي کاري خبر داد و افزود: هر دو تا سه سال، يکبار بسته بندي قطعات سايپايدک تغيير مي کند تا بهتر بتوانيم بر بازار قطعات يدکي کشور مديريت کنيم.
وي در خصوص تامين قطعات بازارهاي صادراتي گروه سايپا خاطرنشان کرد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته و در يک فاصله زماني دو ماهه تمام نياز خودروهاي بازارهاي صادارتي سايپا(ونزوئلا، عراق، سوريه و …) تامين شده است تا هيچ جاي نگراني براي مشتريان در اين بازارها نباشد.