رکورد جديد در تعمير قالب ماشين ريخته گري در فولاد مبارکه

پايگاه خبري معدن نيوز- براي نخستين بار در کشور با همت و تلاش کارکنان فولاد مبارکه تعميرات اساسي ميز نوسانکننده قالب ماشينهاي ريختهگري در يک سوم زمان استاندارد انجام شد.
پايگاه خبري معدن نيوز- براي نخستين بار در کشور با همت و تلاش کارکنان فولاد مبارکه تعميرات اساسي ميز نوسانکننده قالب ماشينهاي ريختهگري در يک سوم زمان استاندارد انجام شد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، محسن مختاري سرپرست توليد و تعميرات ماشين 4 ريخته گري فولاد مبارکه با بيان اين خبر افزود: وظيفه اين دستگاهها جلوگيري از چسبندگي پوسته منجمد شده تختال به قالب، شارژ پورد بين پوسته تختال و قالب و نظم دهي به کريستاليزاسيون انجماد تختال است.
در اين رابطه گفت: در طرح و توسعه سال 1382 براي نخستين بار اين مکانيزم (رزناس مولد) جديد به جاي اسيلاتورهاي قديم توسط شرکت زيماگ آلمان بر روي اين ماشين نصب شد که از لحاظ عملکردي داراي ويژگيهاي بهتري از جمله کاهش زمان و هزينههاي تعميراتي و بدنبال آن بهبود کيفيت سطحي و داخلي تختال است.اين ميز شامل يک پاورپک هيدروليک بوده که توسط دو عدد والو به دو سيلندر که به دو طرف ميز متصل است و قسمت اصلي ميز از دو قسمت carrier fream و carrier mould ساخته شده که توسط 24 فنر تخت در هشت نقطه با تنظيمات و پيچيدگي خاصي بهم متصل ميگردند و همواره شرکت سازنده تأکيد داشتند تعميرات کلي آن بسيار پيچيده و سخت خواهد بود.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، محسن مختاري سرپرست توليد و تعميرات ماشين 4 ريخته گري فولاد مبارکه با بيان اين خبر افزود: وظيفه اين دستگاهها جلوگيري از چسبندگي پوسته منجمد شده تختال به قالب، شارژ پورد بين پوسته تختال و قالب و نظم دهي به کريستاليزاسيون انجماد تختال است.
در اين رابطه گفت: در طرح و توسعه سال 1382 براي نخستين بار اين مکانيزم (رزناس مولد) جديد به جاي اسيلاتورهاي قديم توسط شرکت زيماگ آلمان بر روي اين ماشين نصب شد که از لحاظ عملکردي داراي ويژگيهاي بهتري از جمله کاهش زمان و هزينههاي تعميراتي و بدنبال آن بهبود کيفيت سطحي و داخلي تختال است.اين ميز شامل يک پاورپک هيدروليک بوده که توسط دو عدد والو به دو سيلندر که به دو طرف ميز متصل است و قسمت اصلي ميز از دو قسمت carrier fream و carrier mould ساخته شده که توسط 24 فنر تخت در هشت نقطه با تنظيمات و پيچيدگي خاصي بهم متصل ميگردند و همواره شرکت سازنده تأکيد داشتند تعميرات کلي آن بسيار پيچيده و سخت خواهد بود.