مدير عامل شرکت مگاموتور :
حمايت ويژه مگاموتور از سازندگان داخلي قطعات وارداتي

خبرگزاري تخصصي معدن- مدير عامل مگاموتور از حمايت اين شرکت از سازندگان داخلي قطعات وارداتي قواي محرکه خودرو و فراخوان از سازندگاني که توانايي توليد اين قطعات را داشته باشند خبر داد.
خبرگزاري تخصصي معدن- مدير عامل مگاموتور از حمايت اين شرکت از سازندگان داخلي قطعات وارداتي قواي محرکه خودرو و فراخوان از سازندگاني که توانايي توليد اين قطعات را داشته باشند خبر داد.
به گزارش معدن نيوز ؛ مهندس محمد رضا روشني مقدم در يک نشست خبري که در غرفه مگاموتور در پنجمين نمايشگاه بين المللي قطعات و مجموعه هاي خودرو برگزار شد با اشاره به اينکه سيستم مديريت موتور(EMS)، سيستم ترمز ضد قفل(ABS) و اجزاي کيت دوگانه سوز از جمله مهمترين قطعاتي است که براي داخلي سازي به قطعه سازان معرفي شدهاند، گفت: با انتشار يک فراخوان از قطعه سازان دعوت کرديم تا با حضور در نمايشگاه، قطعاتي را که تا کنون داخلي سازي نشدهاند، مشاهده و براي توليد آنها اقدام کنند.
وي افزود: علاوه بر اين، قطعات ديگري نيز مانند انواع سنسورها، بلبرينگ، کاسه نمد و برخي قطعات پلوس خودرو که تاکنون براي داخلي سازي آنها اقدام مؤثري نشده، براي توليد به قطعه سازان معرفي شده است.
مهندس روشني مقدم اظهار اميدواري کرد با شرکت قطعهسازان داخلي در اين فراخوان، امکان توليد اکثر قطعات خودرو در کشور فراهم شود و به اين ترتيب تحريمها فشاري را بر صنعت خودروسازي وارد نکند.
وي با بيان اينکه مگاموتور، خريد تمام قطعات توليدي نامبرده را از قطعه سازان تضمين ميکند، افزود: اگر نياز باشد براي سرمايهگذاري و مشارکت با بخش خصوصي براي توليد قطعات مذکور اقدام خواهيم کرد.
مديرعامل مگاموتور در خصوص ميزان فعاليت برخي شرکتهاي داخلي در زمينه توليد ترمز ضد قفل نيز گفت: 3 يا 4 شرکت داخلي، شرکاي خارجي خود را معرفي کردهاند ولي اين موضوع به معني داخلي سازي سيستمها نيست.
روشني مقدم با بيان اينکه اجزاي سيستم ABS مانند مدولاتور، ECU سيستم ضدقفل و سنسورهايش، اجزاي کليدي آن هستند که ساخت داخل نشده گفت: براساس اطلاعات من يک شرکت توافقاتي براي ساخت داخل کردن مدولاتور و يک شرکت نيز توافقاتي براي ساخت داخل کردن سنسورها انجام داده که اميدواريم در سال آينده حرکت هاي جدي تري را داشته باشيم.
وي تصريح کرد: در زمينه قواي محرکه مورد نياز در توليدات سايپا نيز به جز ترمز ضد قفل، سيستم مديريت موتور و اجزاي دوگانه سوز، ساير قطعات در داخل توليد ميشوند و در واقع 85 درصد ارزش قواي محرکه توليدي در مگاموتور از داخل کشورتأمين ميشود.
مديرعامل شرکت مگاموتوربا اشاره به برنامه ريزي انجام شده براي توليد 700 هزار دستگاه قواي محرکه طي سال جاري در اين شرکت، گفت: امسال براي صادرات 10 هزار دستگاه پرايد به سوريه و 5 تا 6 هزار دستگاه پرايد به ونزوئلا به صورت CKD برنامهريزي شده که شرکت مگاموتور قواي محرکه اين خودروها را تأمين خواهد کرد.
مديرعامل شرکت مگاموتور از برنامه ريزي اين شرکت براي توليد موتورهاي کم مصرف همزمان با هدفمندي يارانهها خبر داد و گفت: سال آينده پرايد بر روي پلت فرم ايکس 100 و با برخورداري از موتور کم مصرف توليد خواهد شد.
وي در خصوص تأثير طرح هدفمندي يارانهها در برنامه توليد مگاموتور اظهار داشت: قواي محرکه خودروهاي سايپا جزء کم مصرفترين قواي محرکه در خودروهاي داخلي هستند و در همين حال، توليد قواي محرکه با پلت فرم X100 نيز طي يک ماه آينده آغاز خواهد شد.
وي توضيح داد: موتور پلت فرم X100 در دو نوع پايه گازسوز و بنزيني با مصرف پايين توليد خواهد شد و سال آينده تمام توليدات موتور در شرکت مگاموتور براساس اين پلت فرم انجام خواهد شد.
وي با بيان اينکه 30 درصد تقاضاي بازار به خودروهاي دوگانه سوز اختصاص دارد، گفت: مشکلي در زمينه تأمين قواي محرکه اين نوع خودروها وجود ندارد.
مگاموتور تاکنون از چين قطعه وارد نکرده است
مدير عامل مگاموتور در پاسخ به سؤالي در مورد استفاده از قطعات چيني در توليدات مگاموتور گفت: در سال 2010 ميلادي 14 تا 15 ميليون دستگاه خودرو در چين توليد شد که فقط 10 تا 15 درصد آنها به برندهاي چيني تعلق دارد و بقيه تحت برندهاي مختلف بينالمللي توليد شدهاند. وي با بيان اينکه توليد هر کالايي در چين مساوي با توليد محصولي بيکيفيت نيست، تصريح کرد: مگاموتور تا کنون خريدي از چين نداشته ولي اين موضوع به معني آن نيست که در آينده نيز از چين خريدي نداشته باشيم.
وي توضيح داد: 60 درصد خريد مگاموتور از کشورهاي آسيايي مانند کره جنوبي و ژاپن که داراي سطح تکنولوژي بالايي هستند، صورت ميگيرد و مقدار کمي نيز از کشورهاي هند و تايوان خريداري ميشود.
مدير عامل مگاموتور تصريح کرد: در آينده از توليدکنندگان معتبر چيني خريد خواهيم کرد.
مذاکره با وزارت صنايع براي توليد خودروي هيبريدي
روشني مقدم در ادامه با اشاره به برنامهريزي شرکت مگاموتور براي تأمين قواي محرکه پرايد هيبريدي گفت: قواي محرکه ميکروهيبريدي از سال آينده در شرکت مگاموتور توليد خواهد شد که صرفه جويي 10 تا 15 درصدي را نسبت به موتورهاي بنزيني به همراه دارد.
وي ادامه داد: مذاکره براي توليد اين خودرو با وزارت صنايع در حال انجام است که در صورت تصويب، امکان توليد و عرضه آن براي مصارف داخل شهر و شرکت تاکسيراني فراهم خواهد شد.
مدير عامل مگاموتور تصريح کرد: در مورد خودروهاي با سوخت هاي جديد مانند خودروهاي هيبريدي يا دوگانه که ترکيبي از انرژي الکتريکي و انرژي ناشي از احتراق داخل و همچنين خودروهاي تمام الکتريکي است پروژه هايي هم داريم که در آينده نزديک مي توان آنها را توليد کرد،
روشني مقدم همچنيين از ساخت خودروي تمام الکتريکي پرايد در مگاموتور و آزمايش موفقيت آميزيک نمونه از اين خودرو در خارج از کشور خبر داد و گفت: در مورد خودروي تمام الکتريکي در مرحله تحقيقات هستيم و چالش عمده در اين زمينه وجود باطري با قابليت شارژ زياد، قيمت پايين و استفاده مناسب از آن است که درصورت حمايت دولت مي توان آن را بطور محدود توليد و در شهرها براي تاکسيراني استفاده کرد، خودروي نمونه ما تست خود را در خارج از کشور انجام داده و با سرعت 80 کيلومتر در ساعت حرکت مي کند و حدود 70 کيلومتر را در يک شارژ 6 ساعته طي مي کند.
وي افزود: اگر بتوان قيمت باطري را پايين آورد و زمان پيمايش آن را به بيش از صد کيلومتر رساند، مي توان ازآن بهتر استفاده کرد ما همچنان در مورد نحوه چيدمان باطري، کاهش قيمت و کاهش زمان شارژ و همچنين افزايش مسافت پيمايش آن کار مي کنيم.
وي افزود: تکنولوژي توليد باطري براي خودروهاي الکتريکي محدود است و کشورهاي محدودي در اين زمينه کار مي کنند که يکي از آنها چين است.