جهش صادرات شرکت سايپا در سال 2010 ميلادي

خبرگزاري تخصصي معدن- شرکت سايپا موفق شد در سال 2010 ميلادي صادرات خود را نسبت به سال 2009 بيش از 2.7 برابر کند.
خبرگزاري تخصصي معدن- شرکت سايپا موفق شد در سال 2010 ميلادي صادرات خود را نسبت به سال 2009 بيش از 2.7 برابر کند.
به گزارش معدن نيوز ؛ ارزش صادرات شرکت سايپا در سال 2010 ميلادي معادل يکصد و هفتاد ميليون دلار بوده است. صادرات به بازار عراق که در نتيجه فعاليتهاي بازاريابي در سال هاي اخير روند صعودي را شاهد بوده سهم مهمي در افزايش صادرات شرکت سايپا داشته است. محصولات شرکت سايپا به بازارهاي خاورميانه، کشورهاي CIS، آفريقا و آمريکاي لاتين تحت نام و برند سايپا صادر شده اند. تعدادي از خودروهاي تيبا نيز با هدف بازاريابي به کشورهاي هدف صادراتي ارسال شده اند. فعاليت هاي بازاريابي براي خودروي تيبا که از طراحي جديد و استانداردهاي روز برخوردار است نويد بخش گشايش بازارهاي جديد صادراتي و توسعه بازارهاي فعلي در سالهاي آتي مي باشد.
جهش صادراتي شرکت سايپا در راستاي دستيابي به اهداف چشم انداز 1404 و با تکيه بر مزيت هاي رقابتي محصولات اين شرکت از جمله قيمت اقتصادي، مصرف پائين و خدمات پس از فروش گسترده صورت گرفته است.
شرکت سايپا به منظور تثبيت حضور خود در بازارهاي بين المللي علاوه بر صادرات خودروي کامل پس از انجام مطالعات امکان سنجي و تهيه طرح تجاري اقدام به راه اندازي خطوط توليد خودرو در برخي از بازارهاي منتخب نموده است. توليد خودروهاي سايپا با استفاده از خطوط توليد و مونتاژ موجود در بازارهاي صادراتي و با هدف بهره مندي از پيمانهاي منطقه اي و معافيت ها و حمايت هاي تعرفه اي و مالياتي ناشي از توليد صورت مي گيرد.
بر اساس اين گزارش راه اندازي دو سايت جديد توليدي در بازارهاي صادراتي در دستورکار شرکت سايپا قراردارد که مذاکرات و اقدامات اوليه آن انجام شده و در سال آينده بهره برداري از آنها آغاز خواهد شد.