تكنولوژي سبك سازي پل ها و كانتينرها به ايران مي آيند

خبرگزاري تخصصي معدن- در سميناري تخصصي در زمينه تكنولوژي نانو در صنعت حمل و نقل كه در حاشيه نمايشگاه راه و ترابري برگزار شد، اعلام شد: تكنولوژي سبك سازي پل ها و كانتينرها كه در حال حاضر در كانادا استفاده ميشود با سرمايه گذاري لازم به كشورمان منتقل ميشود.
خبرگزاري تخصصي معدن- در سميناري تخصصي در زمينه تكنولوژي نانو در صنعت حمل و نقل كه در حاشيه نمايشگاه راه و ترابري برگزار شد، اعلام شد: تكنولوژي سبك سازي پل ها و كانتينرها كه در حال حاضر در كانادا استفاده ميشود با سرمايه گذاري لازم به كشورمان منتقل ميشود.
به گزارش معدن نيوز ؛ سيد علي هاشمي كه در سمينار تخصصي تكنولوژي نانو در صنعت حمل و نقل در حاشه نمايشگاه راه و ترابري و صنايع وابسته سخن ميگفت، اظهار داشت: يكي از مشكلات جاده ها وجود مواد ريز مانند رس است كه براي اينكه اين رس حركت نكند، ما از موادي استفاده مي كنيم كه آنها را تثبيت كنيم.
وي افزود: يكي از راه هاي سنتي اين است كه با آهك يا سيمان اين كار را انجام مي دهند كه هر كدام معضلات خود را از نظر محيط زيست دارند. ما در اين تكنولوژي از محلولي استفاده مي كنيم كه 50 ليتر آن معادل 100 تن آهك عمل مي كند. در جاده هاي كوهستاني و روستايي و جاهايي كه امكان بردن مصالح كم است يا اگر اين امكان وجود داشته باشد ولي هزينه زيادي را تحميل كند، مي طلبد كه از اين تكنولوژي استفاده شود.
دكتر هاشمي تصريح كرد: با استفاده از اين مواد حمل و نقل مصالح و سرعت كار را افزايش مي يابد. به طوري كه در تكاب آذربايجان غربي 5 كيلومتر جاده را در كمتر از 8 روز به انجام رسانديم و اطلاعات به دست آمده از آن جاده بسيار اعداد بالايي را نشان مي دهد و به همين دليل معاونت راه روستايي وزارت راه و ترابري قرار است كه در بيشتر جاده هاي روستايي ازاين مواد استفاده كند.
وي ادامه داد : استفاده از اين مواد باعث مي شود كه ميزان آسفالت به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا كند و در بيشتر جاده ها تا 50 درصد كاهش آسفالت صورت گيرد. از ديگر مزياي اين تكنولوژي اين است كه تمام هزينه اي كه براي اين مواد مي شود، در 12 ماه باز ميشود.