بررسي راهکارهاي مقابله با رکود در بازار جهاني فولاد

بررسي راهکارهاي مقابله با رکود در بازار جهاني فولاد

پايگاه خبري معدن نيوز- مديرعامل فولاد مبارکه در جلسه کميته مديريت فولاد مبارکه راهکارهاي حضور در بازارهاي داخلي و خارجي و راهبردهاي مناسب براي مقابله با رکود در بازار جهاني فولاد را تبيين کرد.

پايگاه خبري معدن نيوز- مديرعامل فولاد مبارکه در جلسه کميته مديريت فولاد مبارکه راهکارهاي حضور در بازارهاي داخلي و خارجي و راهبردهاي مناسب براي مقابله با رکود در بازار جهاني فولاد را تبيين کرد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، بهرام سبحاني با اشاره به اهميت توجه به مديريت هزينه‌ها، توليد محصول متنوع و رقابتيتر کردن قيمت تمام شده گفت: در بسياري مواقع با وجود تصور سطحي و شرايط نامناسب موجود، برخي از سازمان‌ها با تغيير راهبردها و کنترل هزينه‌ها در سخت‌ترين شرايط هم توليد و امور خود را مديريت مي‌کنند تا از شيب‌هاي تند رکود عبور کنند و در رقابت باقي ب‌مانند گرچه که ممکن است در برخي مقاطع سود کمتري را حاصل کنند و يا حتي گاهي بدون سود محصول را به فروش برسانند اما آنها تا رسيدن به شرايط مطلوب به بقاي خود ادامه مي‌دهند.
وي خاطر نشان کرد: با توجه به شرايط بازار بايد هدف را بر روي بازارهاي صادراتي متمرکز کنيم و محکمتر از قبل گام برداريم و اگر نياز است کارگروه‌هاي تخصصي در واحدها و نواحي تشکيل دهيم و در زمينه‌هاي مختلف هزينه‌هاي توليد و هزينه‌هاي جاري را بيش از پيش مديريت کنيم که اين امر به طور قطع با اقدامات يک گروه يا واحد، امکان‌پذير نيست.
نبايد فراموش کرد، فولاد کشور وحضور در کورس رقابت به برنامه‌ريزي بهتر، کارو تلاش بيشتر، و اقدامات اجرايي نياز دارد بايد به‌صورت يک نهضت يکپارچه و با ارادهاي قوي در همه بخش‌ها نسبت به کاهش هزينه‌ها اقدام کنيم و از کمترين امکانات، بيشترين و بهترين بهره را ببريم.
وي ضمن تأکيد بر اهميت شناسايي مشکلات تصريح کرد: براي بهبود وضعيت صنعت فولاد کشور بايد درد را شناخت و براي علاج آن راهکارهاي صحيح و کار آمد ارائه کرد. بايد براي همه فعاليت‌ها و نتايج آن گزارش‌هاي دقيق، صحيح و کارگشايي تهيه شود. گزارش‌هايي که نقاط قوت و ضعف را بطور دقيق نشان دهد واطلاعات و گزارش‌هايي که به همه مديران و کارکنان شرايط سازمان را به طور ملموس اطلاع رساني کند تا آنها بتوانند با استناد برآنها هزينه‌هاي جانبي و مازاد را کنترل کنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از ارتقاي کيفيت محصولات شرکت به عنوان يکي ديگر از راهکارهاي حضور در چرخه رقابت ياد کرد و گفت: اين مهم است که بتوانيم انواع و اقسام ورق‌هاي فولادي در عرض و ضخامت‌هاي متفاوت را با بهترين کيفيت، براي مشتريان خود با قيمت تمام شده رقابتي تر توليد کنيم. به طور قطع مشتريان از منابعي محصولات مورد نياز خود را تأمين خواهند کرد که نياز حداکثري آنها را در همه زمينه‌ها پاسخگو باشد اکنون زمان بازاريابي بهتر، توليد متنوع و کيفي تر از جمله توليد ورقهاي استيل، آجدار، ضد زنگ با ارزش افزوده بيشتر است.