مديرعامل مگاموتور :

بايد خود را با نيازها و برنامه هاي مشتريان هماهنگ کنيم

بايد خود را با نيازها و برنامه هاي مشتريان هماهنگ کنيم

خبرگزاري تخصصي معدن- مديرعامل مگاموتور گفت: مشتريان اصلي ما در درون گروه خودروسازي سايپا هستند و بايد خود را با نيازهاي آنها هماهنگ کنيم.

خبرگزاري تخصصي معدن- مديرعامل مگاموتور گفت: مشتريان اصلي ما در درون گروه خودروسازي سايپا هستند و بايد خود را با نيازهاي آنها هماهنگ کنيم.   
به گزارش معدن نيوز ؛ دکتر ابوالحسن سرشار مديرعامل شرکت مگاموتور در گردهمايي معاونين و مديران اين شرکت با شرکت هاي همکار با تاکيد بر اينکه استراتژي ها و برنامه هاي مديريتي مگاموتور در چارچوب استراتژي هاي کلان گروه خودروسازي سايپا معنا مي يابد گفت: مشتريان اصلي ما در درون گروه خودروسازي سايپا هستند و بايد خود را با نيازهاي آنها هماهنگ کنيم.
 در اين گردهمايي که با حضور معاون برنامه ريزي گروه خودروسازي سايپا و مديرعامل شرکت زامياد برگزار شد، وي با اشاره به اجراي برنامه تامين و توليد 91-90 در گروه خودروسازي سايپا گفت: اين برنامه مقدمه اي براي ورود به برنامه پرواز 95 گروه خودروسازي سايپا است و مديرعامل محترم گروه بارها تاکيد کرده اند که ما در مرحله تولد مجدد هستيم که سمت و سوي مديريت دراين مرحله به سوي افزايش ظرفيت توليد، ارتقاي کيفي فعاليت ها وارتقاي جايگاه گروه سايپا است.
مديرعامل مگاموتور با تاکيد بر اينکه بايد سهم ما به عنوان مگاموتوردراجراي اين برنامه شناخته شود گفت: استراتژي گروه سايپا سه محور اصلي را مديريت مي کند که شامل بازار، توليد و هزينه است. ما بايد اين استراتژي را در ماموريت خود ببينيم.
وي با اشاره به اينکه بازار محصولات مگاموتور و مشتريان اين شرکت  واحدهاي داخلي گروه سايپا هستند گفت: مشتريان اصلي ما در اين بازار، سايپا، سايپا کاشان، پارس خودرو و زامياد هستند.
مديرعامل مگاموتور افزود: مديريت بازار يا مشتري مستلزم ساختارهايي مناسب و به روز است که به سرعت درحال رفتن به سمت برنامه ريزي اصولي و سيستماتيک مي باشد. در اين زمينه خيلي از واحدها بويژه واحد برنامه ريزي نقش کليدي دارد. مديريت مشتري در اين حوزه يعني شناخت مشتري و تطبيق دادن خود با برنامه ها و خواسته هاي آن است.
وي با تاکيد بر لزوم استفاده از فرصت هاي بازارگفت: استراتژي کلي گروه بر اساس حرکت در مسير پاسخگويي به نيازها و تقاضاي بازار و استفاده حداکثري از فرصت هاي آن است در حاليکه بازار، محور حرکت است، گروه نمي تواند خود را با محدوديت هاي شرکت هاي زيرمجموعه اش وفق دهد، عملکردهاي تجاري ايجاب مي کند که واحدهاي عملياتي خود را با نياز بازار تطبيق دهند.
دکتر سرشار با اشاره به برگزاري جلسات مشترک مگاموتور با مشتريان خود از جمله شرکت هاي سايپا و زامياد گفت: محوراين نشست ها، ارتقاي جايگاه گروه و توليد مطلوب محصولاتي است که حاشيه سود مناسبي دارند و مي توانند سهم و جايگاه بازار ما را در حوزه رقابت داخلي توسعه دهند.
وي افزود: ما بايد ارزيابي کنيم که فاصله ظرفيت هاي ما با اهداف برنامه ريزي شده چقدر است و اين فاصله را چگونه مي توان پر کرد. بخشي از آن را مي توان با هماهنگي مشتري برنامه ريزي کرد و اگر ظرفيت بطور فوري قابل برنامه ريزي نيست، بايد با توافق طرفين براي آن برنامه ريزي کرد. به همين منظور واحد برنامه ريزي ما بايد با مشتريان و بازار به صورت پويا و به روز حرکت کند. اگر قرار است بخشي خود را با بخش ديگري تطبيق دهد، اين ما هستيم که بايد خود را با برنامه هايي که در سطح گروه مصوب و اتخاذ مي شود وفق دهيم. البته در اين ميان نبايد برنامه هاي جاري را نيز فراموش کنيم زيرا وظيفه ما اين است که به نحوي مطمئن بتوانيم خط و برنامه توليد جاري را نيز پوشش دهيم.
دکتر سرشار با بيان اينکه هر گونه اختلال در خط توليد به دليل وقفه در انجام مسئوليت هايي که برعهده مگاموتور است بايد يک کابوس تلقي شود گفت: اين مسئله بايد بيش از همه در بخش تامين اصلاح شود، خط توليد ما مثل بيماري است که در ICU بستري است و بايد لحظه به لحظه حواسمان به آن باشد و کنترلش کنيم.
وي افزود: بايد با  تجميع تجارب بتوانيم بر مشکلات جاري غلبه کنيم و وظيفه مديريت نيز هماهنگ کردن اين تجارب است. نظام پيشنهادها اين فرصت را فراهم مي کند که به صورت موثر و کار آمد و در تمام سطوح براي تحقق اهداف و برنامه هاي گروه مشارکت کنيم.
وي تصريح کرد: ظرفيت سازي در داخل و بهينه کردن ظرفيت هاي جاري اولين اولويت ما بايد باشد و پس از آن بايد در منابع داخلي تمرکز کنيم.
مديرعامل مگاموتور گفت: صنعت خودروي ما در ارتباط با ارزيابي منابع، سال ها است که کار مي کند و به يک بلوغ عملياتي اجرايي رسيده است. به هرحال اين باعث مي شود اتکاي ما به منابع معقول و با خطر پذيري کمتر باشد.
وي افزود: وقتي افزايش ظرفيت به حالتي مي رسد که مي خواهيم جواب فرصت هاي بازار را بدهيم، بايد آمادگي براي حرکت جهشي نيز به وجود بياوريم. وقتي با برنامه توسعه فوري و ناگهاني ظرفيت روبرو هستيم، خطر پذيري بالا است و بنابراين خطرها را بايد از ابتدا تا حد ممکن کاهش داد، اتکا به منابع مطمئن و گرفتن تضامين لازم ضروري است زيرا مشتري روي ما حساب مي کند و ما نمي توانيم خطرپذيري برنامه توليد را تحمل کنيم.