رئيس ستاد عالي فروش و خدمات پس از فروش سايپا :

ايران قابليت تردد براي 40 ميليون خودرو را دارد

ايران قابليت تردد براي 40 ميليون خودرو را دارد

خبرگزاري تخصصي معدن- هم اکنون 13 ميليون خودرو در کشور تردد دارد که تا سه برابر اين رقم ظرفيت تردد براي خودروهاي جديد وجود دارد.

خبرگزاري تخصصي معدن- هم اکنون 13 ميليون خودرو در کشور تردد دارد که تا سه برابر اين رقم ظرفيت تردد براي خودروهاي جديد وجود دارد.
به گزارش معدن نيوز ؛ حسن عموزاده رئيس ستاد عالي فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازي سايپا، با بيان اين مطلب گفت: در سياست گذاري هاي جديد گروه خودروسازي سايپا ساز و کار جديد افزايش درآمدهاي نمايندگان تعريف شده و در سال جاري اجرا خواهد شد.
وي که در دومين همايش بين المللي نمايندگي هاي مجاز گروه خودروسازي سايپا سخن مي گفت، اظهار داشت: طي سالهاي گذشته در حوزه فروش عمده ترين حوزه درآمدي نمايندگان، در بخش کميسيون فروش و گارانتي بوده، اما در حال حاضر با توجه کاهش مراجعات مشتريان به نمايندگي ها ضروري است روش هاي جديدي براي افزايش درآمدهاي آنان پياده شود.
عموزاده با بيان اينکه نمايندگان حضور در انجمن هاي صنفي را جدي بگيرند، تاکيد کرد: گروه سايپا مصمم است تا در آينده نزديک بسياري از اختيارات خود را به نمايندگان تفويض کند و اين مسير را از طريق انجمن هاي صنفي نمايندگي هاي گروه در استانها دنبال خواهد کرد.
مديرعامل سايپايدک افزود: بسياري از فعاليت هايي که جنبه مالي و حقوقي کمرنگ تري دارند از طريق نمايندگان و انجمن هاي صنفي دنبال خواهد شد و در پي آن با تشکيل شرکت هاي تعاوني در کنار انجمن هاي صنفي استانها بسياري از فعاليت هاي بازرگاني در حوزه قطعات و تامين به آنان تفويض خواهد شد.
وي اضافه کرد: تحولات چشمگيري پيش روي اين شرکت خواهد بود و شرکت هاي تابعه نيز رويکردهاي جديدي خواهند داشت که در اين مسير امداد خودرو سايپا سريع تر و جلوتر از ديگر شرکت ها حرکت مي کند.
رئيس ستاد فروش و خدمات پس از فروش سايپا با بيان اينکه ماموريت سايپا يدک و امداد خودرو تدوين بسته هاي خدمتي جديد است، متذکر شد: در بسته هاي خدمتي سايپا هدف گذاري اصلي افزايش سطح درآمد نمايندگي ها و ايجاد رفاه بيشتر براي مشتريان است و تلاش مي شود تمام اين فعاليت ها از طريق انجمن هاي صنفي دنبال شود.
عموزاده بيان کرد: تدابير ديگري نيز براي حضور نمايندگي ها در فعاليت هاي اقتصادي گروه خودروسازي سايپا اتخاذ شده که از طريق ايجاد شرکت هاي جديد توسط نمايندگي ها و همچنين واگذاري سهام برخي از شرکت هاي تابعه به نمايندگي ها دنبال خواهد شد.
وي ادامه داد: در کسب و کارهاي جديد منطق بسته هاي خدمتي است که با مشارکت شرکت هاي تابعه گروه خودروسازي سايپا تدوين مي شود و با فروش آن از طريق نمايندگي ها درآمد آنها نيز افزايش خواهد يافت.
مديرعامل سايپايدک با بيان اينکه سياست ما اين است که در آينده توسط نمايندگي ها درآمدزايي داشته باشيم افزود: در حال حاضر 13 ميليون خودرو در کشور تردد مي کند که دستکم پنج ميليون دستگاه آن اين خودروها متعلق به گروه سايپا است .
وي با بيان اينکه نبايد فقط به افزايش از محل خودروهاي دوره گارانتي بسنده کرد، اظهار کرد: وجود اين تعداد خودرو پتانسيل بالقوه اي است که مي توان از اين طريق درآمدهاي جديدي را حاصل کرد.
عموزاده اضافه کرد: در سال گذشته سايپا يدک 146ميليارد تومان در بخش خدمات پس از فروش هزينه کرده که از اين ميزان 50ميليارد تومان مربوط به فروش قطعات بوده است.
مديرعامل سايپا يدک در پايان با بيان اينکه بازرگاني قطعه نيز بايد در قالب بسته هاي خدمتي صورت گيرد خاطرنشان کرد: نمايندگان گروه سايپا هم اکنون در يک دوره طلايي قرار دارند و باديد تلاش کنند از فرصت هايي که براي آنان در گروه سايپا ايجاد شده نهايت بهره برداري را داشته باشند.