فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد

پایگاه خبری معدن نیوز -صادرات فزاینده فولاد چین به تنش تجارت جهانی دامن زده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

محصولات ویژه فولاد مبارکه در خدمت ارتقاء کیفی خودروهای داخلی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت فولادمبارکه گفت: با توجه به سیاست‌های فولاد مبارکه مبنی بر تولید محصولات ویژه و کیفی، بخشی از این محصولات در سال ۱۴۰۲ در خدمت صنعت خودروسازی قرار گرفت و با توجه به اهداف تعیین‌کننده برای دو خودروساز بزرگ کشور مبنی بر افزایش تیراژ خودرو و ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی، فولاد مبارکه از خودروسازان داخلی حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل فولاد خوزستان:

دست‌یابی به ظرفیت اسمی در واحد زمزم ۳، تبلور افتخار، اقتدار و ایستادگی است

پایگاه خبری معدن نیوز -امین ابراهیمی مدیرعامل و هیات همراه با سینا ربی سرپرست مدیریت بخش احیا و جمعی از مدیران و کارکنان بخش، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دفتر مدیر بخش احیا‌، دیدار و در ادامه از سایت صنعتی این بخش بازدید میدانی نمودند.

طی سه ماه ابتدایی ۲۰۲۴:

تولید فولاد خام ایران ۱۶.۳ درصد رشد کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود اعلام کرد: تولید فولاد خام ایران در سه ماه ابتدایی ۲۰۲۴ با افزایش ۱۶.۳ درصدی به ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن رسید.

مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان گفت: افزایش کمیت همراه با حفظ کیفیت برای رکوردزنی تولید واحد احیا مستقیم در فروردین ماه مدنظر بوده است و تولید این واحد ۱۵ درصد بالاتر از طراحی کارخانه و بهترین عملکرد یک واحد احیا مستقیم بدون ریومپ با این ظرفیت تولید نسبت به طراحی در کل ایران محسوب می‌شود.

در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت؛

ثبت رکورد تولید مواد معدنی در سرب و روی مهدی‌آباد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد اعلام کرد: این مجتمع در سال ۱۴۰۲، بالاترین میزان تولید مواد معدنی قابل فروش از آغاز فعالیت های سرمایه‌گذاری را به ثبت رساند.

یکه تازی فولاد خوزستان در رهبری بازار شمش و اسلب ایران در سال گذشته

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲، بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیاز بازار داخلی به شمش فولادی و اسلب بوده است و با فاصله قابل توجه نسبت به رقبا، ۱۹ درصد بازار شمش ایران و ۳۵ درصد بازار اسلب ایران را به خود اختصاص داده است.

ابرطرح زمزم سه در نیمه بهار به ظرفیت نامی رسید

پایگاه خبری معدن نیوز -امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان ضمن اعلام این خبر افزود: ابرطرح زمزم سه ۱۸ اسفند سال گذشته با حضور ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید. طرحی که با حضور کارشناسان داخلی و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تامین آهن اسفنجی شرکت فولاد خوزستان و دیگر شرکت‌های داخلی و با نگاه صادرات، طراحی و به تولید رسید‌.

ثبت رکورد جدید در تولید آهن اسفنجی شرکت فولاد هرمزگان

پایگاه خبری معدن نیوز -روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه، فولاد هرمزگان در ادامه رکوردشکنی‌های سال ۱۴۰۳ خود موفق شد در مدول A واحد احیا مستقیم با تولید ۳۱۰۱ تن آهن اسفنجی رکوردشکنی کند.

رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج‌فارس شکسته شد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون بهره‌برداری شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس از ثبت رکورد جدید تولید ماهانه بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) توسط این شرکت در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

معدن‌نیوز گزارش می‌دهد:

چین بازار جهانی فولاد را قبضه کرده است

پایگاه خبری معدن نیوز -به گفته اداره کل گمرک چین، صادرات فولاد چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با ۳۰.۷ درصد افزایش به ۲۵.۸ میلیون تن رسیده است.

با حمایت و سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه اصفهان؛

اولین دستگاه گانیگ ساخت داخل به بهره‌برداری رسید

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر اجرای پروژه‌های توسعه فولادسازی از ساخت و بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از اولین دستگاه گانیگ با حمایت و سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه خبر داد. محمدحسین خرمی، ضمن اعلام این خبر گفت: پیش ‌از این، تکنولوژی ساخت دستگاه و تجهیزات گانیگ که نسبتاً پیچیده است، در اختیار چند شرکت خارجی در کشورهایی نظیر آلمان و اتریش بود و عمدتاً از طریق واردات تأمین می‌شد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

بایدن چینی‌ها را نقره داغ می‌کند؟

پایگاه خبری معدن نیوز -جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، از دولت خود خواست تا سه برابر کردن نرخ‌های تعرفه ۷.۵ درصدی بر محصولات فولادی و آلومینیومی چین را بررسی کند.

گردهمایی انجمن مدیران پیشگام ذوب آهن اصفهان برگزار شد

پایگاه خبری معدن نیوز -در ادامه برگزاری گردهمایی‌ها و نشست‌های انجمن مدیران پیشگام ذوب آهن اصفهان، اولین گردهمائی این انجمن در سال ۱۴۰۳ با محوریت دعوت از مدیران و متخصصان بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان در روز پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه جاری در محل سالن آموزش مجموعه شفق ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

دومین رکورد تولید روزانه تختال در فولاد هرمزگان ثبت شد

پایگاه خبری معدن نیوز -تلاشگران شرکت فولاد هرمزگان در واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم موفق شدند دومین رکورد تولید روزانه تختال فولادی را به ثبت برسانند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:

نگاه برخی مسئولان داخلی به صنعت فولاد تهدیدآمیز است

پایگاه خبری معدن نیوز -آنچه بیش از تحریم‌ها برای صنعت فولاد تهدیدآمیز است، نوع نگاهی است که متولیان امر به صنایع سودآور همچون فولاد و پتروشیمی دارند. اینکه امروز فضایی به وجود آمده است تا صنایع را عامل بدبختی، تورم و افزایش نرخ ارز نشان دهد، در واقع همسویی با دشمنی است که از سودآوری و توسعه اقتصادی کشورمان رنج برده است.

سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

حماسه‌آفرینی فولاد هرمزگان با رکوردشکنی‌های متعدد در فروردین ماه

پایگاه خبری معدن نیوز -سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولادمردان شرکت فولاد هرمزگان موفق شدند آغازین ماه سال «جهش تولید با مشارکت مردم» را با رکوردشکنی‌های متعددی آغاز کنند و برگ زرین دیگری به افتخارات شرکت فولاد هرمزگان بیفزایند.

تولید کنسانتره فولاد سنگان از مرز ۹ میلیون تن عبور کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -فولاد سنگان در حالی فروردین امسال را با رکورد جدید در تولید آغاز کرده است که طبق آخرین آمار، این شرکت علاوه بر آن توانسته است، میزان تولید کنسانتره خود را به بیش از ۹ میلیون تن برساند.

تولیدات شرکت آلومینای ایران از مرز ۶۳۲ هزار تن عبور کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت آلومینای ایران در سال گذشته توانست ۲۲۲ هزار و ۱۳۸ تن پودر آلومینای معادل، ۳۷۴ هزار و ۱۰۶ تن هیدرات و ۳۶ هزار و ۲۰۱ تن شمش آلومینیوم تولید کند.

مدیر کنترل کیفی فولاد مبارکه خبر داد:

رشد ۳.۶ درصدی کیفیت محصول در نواحی مختلف فولاد مبارکه

پایگاه خبری معدن نیوز -دست‌یابی به کیفیت موردنظر در محصولات فولاد مبارکه مستلزم تولید کیفی در هریک از مراحل تولید است. بهبود عملکرد کنترل کیفیت در هریک از مراحل تولید شامل آهن‌سازی فولادسازی و ریخته‌گری، نورد گرم و نورد سرد منجر به تولید محصول مطابق با نیازهای مشتریان خواهد شد. این در حالی است که خوشبختانه روند کیفی تولید محصولات در نواحی مختلف در سال ۱۴۰۲ با رشد بیش از ۳.۶درصدی همراه بوده است.

بازدید میدانی مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سرچشمه

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در سفر به استان کرمان، ضمن حضور در گلزار شهدا و زیارت مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به صورت میدانی از خط تولید مجتمع مس سرچشمه بازدید و در جریان آخرین وضعیت اجرای طرح‌های توسعه‌ای قرار گرفت.

ادامه جهش قیمت مس به بالاترین سطح دو سال اخیر

پایگاه خبری معدن نیوز -با پایان یافتن گردهمایی سالانه صنعت مس در هفته گذشته، قیمت مس در معاملات پایان هفته به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسید.

توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران

پایگاه خبری معدن نیوز -زیست‌بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی با حمایت از فعالان پژوهشی و فناور و ایجاد زمینه همکاری با پژوهشگران این حوزه توسعه می‌یابد.

معدن نیوز بررسی کرد؛

کاخ سفید چینی ها را به دردسر می اندازد

پایگاه خبری معدن نیوز -کاخ سفید در ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ اعلام کرد که از دفتر نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) می خواهد تا نرخ مالیات بر اساس "تجارت ۳۰۱" بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از چین را سه برابر کند. در همان روز، USTR اعلام کرد که مطالعه کشتی‌سازی، کشتی‌رانی و تدارکات چین را آغاز خواهد کرد. این نوعی سیاست است که از اتحادیه های کارگری مانند کارگران فولاد متحد (USW) حمایت می کند.

شروع پرقدرت فولاد غدیر نی ریز در سال ۱۴۰۳؛

تولید بیش از ۸۳ هزار تن آهن اسفنجی در فروردین ماه

پایگاه خبری معدن نیوز -مجتمع فولاد غدیر نی ریز با میانگین تولید روزانه ۲۶۸۰ تن آهن اسفنجی، اولین ماه از سال ۱۴۰۳ را پر قدرت آغاز کرد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد