وجود ۹۱ معدن فعال در استان البرز

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صمت البرز گفت: حدود هزار نفر در بخش معدن استان مشغول به کار هستند.

وزیر صمت:

ایران اکسپو گامی جدی در جهت توسعه روابط تجاری است

پایگاه خبری معدن نیوز -وزیر صمت گفت: ما آماده تعامل هستیم. ما دست همکاری اقتصادی با کشورهای جهان را می‌فشاریم و برای تسهیل تجارت ایران با جهان تلاش می‌کنیم. امید می‌رود این نمایشگاه بتواند با ارائه شفاف توانمندی‌های صادراتی ایران و شناخت نیازمندی‌های طرف‌های دیگر گامی جدی در جهت توسعه روابط تجاری بردارد.

نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی

پایگاه خبری معدن نیوز -نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه با سخنرانی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه، آغاز به کار کرد.

معدن نیوز بررسی کرد؛

چشم انداز مثبت نیکل در بازارهای جهانی

پایگاه خبری معدن نیوز -گروه بین‌المللی مطالعه نیکل (INSG) مازاد تولید ۱۰۹۰۰۰ تنی را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرد که به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب ۹۸۰۰۰ و ۱۶۳۰۰۰ تن بود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو خبر داد:

برگزاری ششمین دوره مسابقات امداد و نجات در هفته جاری

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو گفت: ششمین دوره مسابقات امداد، نجات و کمک‌های اولیه در معادن زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در هفته جاری در دو بخش تئوری و چهار ماده عملیاتی برگزار می‌شود.

شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار می شود.

مدیر منابع‌انسانی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر عنوان کرد:

توسعه از گذرگاه آموزش نیروی کار

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر منابع انسانی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان بزرگترین نقش‌آفرینان زنجیره فولاد کشور همواره توجه ویژه‌ای به امر آموزش کارکنان داشته است، گفت: آموزش کارا و مستمر، یکی از عوامل موثر بر توسعه منابع انسانی و نیروی کار به عنوان محورهای حیات و رشد سازمان و شرکت ها به شمار می‌آید.

نگاهی به مهم‌ترین اخبار بخش معدن و صنایع معدنی در هفته‌ای که گذشت؛

ورود ماشین‌آلات معدنی، همچنان دشوار است

پایگاه خبری معدن نیوز -تامین ماشین‌آلات معدنی یکی از چالش‌های جدی پیش روی فعالان بخش معدن در سال‌های اخیر بوده است. محدودیت در ورود این ماشین‌آلات با عنوان حمایت از تولید داخلی انجام می‌شود. با‌این‌وجود فعالان بخش معدن و صنایع معدنی معتقد هستند این دست محدودیت‌ها نه‌تنها زمینه توسعه عملکردی بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم نمی‌کند بلکه از توسعه این بخش نیز جلوگیری خواهد کرد. در طول هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی ابلاغ شد و این‌طور به‌نظر می‌رسد که همچنان موانع جدی در این مسیر وجود دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

تعاملات سایپا با فولادمبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تعاملات گروه خودروسازی سایپا با فولادمبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو است.

تقدیر از فولاد هرمزگان به عنوان کارفرمای نمونه کشوری

پایگاه خبری معدن نیوز -نشست هم‌اندیشی منتخبین سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن تلاش وزارت کار برگزار شد و از شرکت فولاد هرمزگان به عنوان کارفرمای نمونه کشوری تقدیر به عمل آمد.

​موثقی نیا:

تحقق جهش تولید مورد نظر رهبری در بخش معدن، آثار مستقیمی در توسعه اقتصاد دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: اگر بتوانیم جهش تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب را در بخش معدن محقق کنیم، آثار مستقیم و قابل توجهی در شاخص‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان ۱۰ برابر بیشتر از کشاورزی است

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون معدن اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: اگر فرهنگ سرمایه گذاری در حوزه معدن جا بیافتد با ظرفیتی که این منطقه دارد ۱۰ برابر حوزه کشاورزی ارزش افزوده و درآمد برای جنوب کرمان خواهد داشت.

حضور مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در دیدار رهبری با کارگران و کارفرمایان منتخب کشوری

پایگاه خبری معدن نیوز -عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان صبح امروز در دیدار جمعی از کارگران و کارفرمایان منتخب کشور با رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز کارگر حضور یافت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پیامی به مناسبت هفته کار و کارگر:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پیامی با تبریک آغاز هفته «کاروکارگر» و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر، از زحمات کارگران جهادگر و سخت کوش صنعت مس کشور تقدیر کرد.

دویست و بیست و ششمین جلسه تولید میدکو برگزار شد

پایگاه خبری معدن نیوز - دویست و بیست و ششمین جلسه تولید میدکو با حضور مدیرعامل این هلدینگ برگزار شد.

آمار خوب «کنت» در فولاد

پایگاه خبری معدن نیوز -دروازه‌بان اتریشی تیم فوتبال فولاد با اینکه آمار خوبی را در این فصل داشته اما در بازی های اخیر این تیم تبدیل به یک نیمکت نشین شده است.

معاون استاندار کرمان مطرح کرد:

کارشکنی صندوق بازنشستگی فولاد در واگذاری شرکت زغال‌سنگ

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه واگذاری شرکت معادن زغال سنگ استان از صندوق بازنشستگی فولاد (ذیل وزارت تعاون) به صدر تامین(زیرمجموعه شستا و وزارت تعاون) می‌تواند مشکلات این معادن را رفع کند، گفت: این صندوق باوجود دستور وزیر تعاون و تصویب در هیات امنای تامین اجتماعی، در بحث واگذاری این شرکت کارشکنی می‌کند.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

بورس آتی چین در هفته‌ای که گذشت

پایگاه خبری معدن نیوز -در هفته منتهی به ۱۹ آوریل، ذخایر قابل تحویل فلزات اساسی در انبارهای ثبت شده بورس آتی شانگهای (SHFE) به جز سرب و آلومینیوم که کاهش چشمگیر ۱۴ درصدی را تجربه کردند، افزایش جزئی را تجربه کردند.

راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی

پایگاه خبری معدن نیوز -واحد احیاء مستقیم شماره ۲ یکی از شرکت‌های بزرگ تولید آهن اسفنجی استان کرمان که با نانوکاتالیست‌های DRI یکی از شرکت‌های فناور بارگذاری شده بود، به مرحله راه‌اندازی رسید.

سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد، بنابراین محروم نیست، گفت: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

کاهش فروش و تولید خودرو در کره جنوبی

پایگاه خبری معدن نیوز -خودروسازان کره جنوبی در مارس ۲۰۲۴، ۳۶۵۴۹۷ دستگاه خودرو تولید کردند که نشان دهنده افزایش ۲۲ درصدی نسبت به ماه قبل است. با این حال، این میزان نسبت به مارس ۲۰۲۳، ۱۱ درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، حجم فروش در مارس ۲۰۲۴ با ۲۶ درصد افزایش نسبت به یک ماه قبل به ۳۹۵۷۳۷ دستگاه در مارس ۲۰۲۴ رسیده است.

استخراج مواد معدنی حیاتی، کلید انتقال به انرژی‌های سبز

پایگاه خبری معدن نیوز -کارشناسان معدنی هشدار می‌دهند که اگرچه استخراج مواد معدنی حیاتی نقش مهمی در گذار سبز جهانی ایفا می‌کند، اما بدنامی این صنعت و سایر چالش‌ها در آینده باعث شکل‌گیری موانع سرمایه‌گذاری در این زمینه خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان:

کالبدشکافی بماند برای پایان فصل!

پایگاه خبری معدن نیوز -سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره روند جذب بازیکن این تیم توضیح داد.

طی سال گذشته انجام شد:

بازسازی ۵۰ عدد پوسته پمپ آب‌رسانی در تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه

پایگاه خبری معدن نیوز -در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۰ عدد پوسته پمپ آب‌رسانی به روش پوشش‌دهی با چسب‌های دوجزئی کامپوزیتی در تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه بازسازی و برای استفاده مجدد در فرایند تولید آماده‌سازی شد.

رشد ۱۶ درصدی ارزش سرمایه‌گذاری‌های منطقه ویژه لامرد در ۱۴۰۲

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از رشد ۱۶ درصدی ارزش سرمایه گذاری در این منطقه طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد