اخبار استان ها

صدور ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم طی سال ۱۴۰۲

صدور ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم طی سال ۱۴۰۲
پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان قم بیان کرد: در سال گذشته، پنج پروانه معدنی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۲۶ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه معادن استان صادر شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان قم بیان کرد: در سال گذشته، پنج پروانه معدنی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۲۶ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه معادن استان صادر شد.

مجتبی سرلک معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اعلام این خبر عنوان کرد: همچنین ۴۵ پروانه اکتشاف و پنج عدد گواهی کشف در حوزه معادن استان صادر شد،

وی افزود: در سال گذشته حقوق دولتی وصول شده معادن استان قم به ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

سرلک با تاکید بر رصد مستمر وضعیت صادرات استان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۳۳ میلیون دلار صادرات انواع محصولات بوده است؛ همچنین در سال گذشته ۱۶ نمایشگاه در راستای معرفی کالاهای صادراتی قم در این استان برگزار شد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان قم بیان کرد: از تعداد ۴۷ هزار و ۱۳۰ بازرسی در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۶۹۵۹ پرونده به ارزش ۲۰ میلیارد ریال تشکیل شده است؛ همچنین تعداد پرونده‌های متشکله در حوزه قاچاق ۱۹۸ مورد به ارزش ۱۹ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۳ درصدی ایجاد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال گذشته، اظهار کرد: میزان تعهد ایجاد اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال ۱۴۰۲، ۵۰۰۰ نفر بوده که بر اساس آمار سامانه رصد در سال گذشته اشتغالزایی برای ۵۱۷۱ نفر یعنی بیش از تعهدات محقق شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان قم در پایان بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ در مجموع تعداد ۳۰۹ پرونده در بخش صنعت قم به‌منظور دریافت تسهیلات به مبلغ ۲۷ هزار و ۹۱ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌ که ۱۳۸ مورد آن به مبلغ ۱۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد