بورس

شاخص بورس با ثبت رکوردی جدید به کانال ۹۳ هزار واحدی صعود کرد

شاخص بورس با ثبت رکوردی جدید به کانال ۹۳ هزار واحدی صعود کرد
پایگاه خبری معدن نیوز- شاخص بورس امروز (چهارشنبه) ۶۵۴ پله رشد کرد و در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با ثبت رکوردی جدید در جایگاه ۹۳ هزار و ۲۸۳ واحد ایستاد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در معاملات امروز یک میلیارد و 749 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش چهار هزار و 685 میلیارد ریال در 91 هزار و هشت نوبت خرید و فروش شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز، روندی صعودی داشتند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 209 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 11 واحد رشد کرده است.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، نیز هشت واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 537 واحد افزایش یافت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 497 واحد و شاخص بازار دوم بورس یک هزار و 223 واحد بالا رفت.
گروه اطلاعات و ارتباطات در صدر معاملات گروه های بورسی قرار داشت؛ در معاملات امروز در این گروه 91 میلیون سهم به ارزش 572 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه فلزات اساسی به ارزش 546 میلیارد ریال و خودرو به ارزش 351 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.
در رده چهارم گروه شیمیایی با معاملاتی به ارزش 238 میلیارد ریال جای گرفت؛ گروه کانی های فلزی نیز با معاملاتی به ارزش 177 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
نمادهای تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، فخوز (فولاد خوزستان)، پارسان (نفت و گاز پارسیان) و کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند در مقابل فولاد (فولاد مبارکه) بیشترین تاثیر منفی را بر جای گذاشت.
بهادر شمس کارشناس بازار سرمایه با بیان این که شاخص بورس از مرز 100 هزار واحد نیز عبور خواهد کرد، افزود: روند رشد بورس ادامه خواهد داشت و سایر صنایع نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت.
این کارشناس بازار سرمایه توصیه کرد: سهامداران با عجله اقدام به خرید نکنند و در صورت نداشتن، شناخت و اطلاعات کامل از بورس، از طریق صندوق ها اقدام به خرید و فروش سهام کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد