اقتصاد و صنعت

۳سندهمکاری بین ایران وغنا امضاشد/معافیت ایران از پرداخت عوارض

۳سندهمکاری بین ایران وغنا امضاشد/معافیت ایران از پرداخت عوارض
پایگاه خبری معدن نیوز - در پایان ششمین اجلاس مشترک اقتصادی ، ایران وغنا سه سند همکاری در زمینه کشت فراسرزمینی ، نقشه برداری و ورزش و جوانان امضا کردند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز در مراسم اختتامیه ششمین اجلاس کمیسیون مشترک سه سند همکاری اقتصادی در زمینه‌های کشت فراسرزمینی، نقشه برداری و ورزش و جوانان به امضای محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران به عنوان رئیس کمیسیون متشرک دو کشور و وزیر صنعت و تجارت غنا به امضا رسید.
محمود حجتی با اشاره به تدوین منسجم و هدفمند یادداشت تفاهم اصلی اجلاس گفت: در کمیسیون پنجم در تهران درسال 93 ده سند همکاری امضا شد که مبادلات دو کشور از سه میلیون دلار به سی میلیون دلار افزایش یافت وامروز نیز امیدواریم امضای این اسناد ، مبادلات را چندین برابر افزایش دهد.
وزیر جهاد کشاورزی همکاری ایران و غنا در صادرات خدمات فنی ومهندسی در زمینه نقشه برداری، همکاری‌های ورزشی و اموزشی و اختصاص 6 هزار هکتار زمین در غنا به ایران جهت کشت فراسرزمینی را مهم‌ترین مفاد اسناد امضا شده درپایان اجلاس ششم بیان کرد.
وی افزود : در این جلاس قرار شد بخش خصوصی ایران در پروژه هایی همچون انتقال آب به پایتخت غنا، احداث کارخانه سیمان و راه اندازی خط تولید تراکتور با این کشور همکاری کند.
وزیر جهاد کشاورزی روند نهایی شدن مذاکرات بانکی و تاسیس کارگزاری‌های مشترک بانکی، اجتناب از مالیات مضاعف و حمایت و تشویق متقابل از سرمایه گذاری به منظور پیشبرد اهداف اقتصادی را حائز اهمیت خواند و افزود: وزارت جهاد کشاورزی با اولویت خاص روند تحقق پیگیری اجرایی تفاهمات اجلاس ششم را نظارت می‌کند.
وی با اعلام اینکه وزارت جهاد کشاورزی ریاست اجلاس مشترک با 7 کشور آفریقایی سودان، سنگال، اتیوپی، کنیا، غنا، تانزانیا و سیرالئون را عهده دار است، افزود: سیاست اصلی خارجی دولت یازدهم گسترش روابط با کشورهای آفریقایی است.
وزیر صنعت و تجارت غنا نیز همکاری با ایران را از اولویت‌های کشورش دانست و افزود: قرار است بزودی بازار مشترک افریقا تشکیل شود و اگر ایران در غنا سرمایه گذاری کند بدون پرداخت هرگونه عوارض و گمرکی می‌تواند بازار بزرگ قاره افریقا را در اختیار داشته باشد.
جان کوراتین با تاکید بر اینکه غنا قرار است بیش از 200 شهرک صنعتی احداث کند، گفت: ما حاضریم در این پروژه بزرگ نیز با ایران همکاری کنیم و دست کم ایران می‌تواند 100شهرک صنعتی در غنا احداث کند.
وزیر صنعت و تجارت غنا، امضای اسناد ششمین اجلاس همکاری ایران و غنا را به نفع دو کشور دانست و گفت: غنا خواستار سرمایه گذاری‌های مشترک و نیزمشارکت راهبردی بین بخش‌های تجاری دو کشور است.
وی ابراز امیدواری کرد مصوبات ششمین اجلاس در کارگروه‌های مشترک میان دو کشور تا زمان برگزاری هفتمین اجلاس مشترک میان ایران و غنا در تهران اجرایی شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد