سنگ آهن و ذغال سنگ

سهم ۹۵ درصدی چین از صادرات سنگ آهن ایران

سهم ۹۵ درصدی چین از صادرات سنگ آهن ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- از مجموع ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن صادرات سنگ آهن ایران، ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به چین ارسال شده که ۹۵ درصد از سهم کل صادراتی را به خود اختصاص داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، براساس آمار گمرک ایران در زمینه حجم تجارت خارجی در هفت‌ماهه سال جاری، در این مدت 10 میلیون و 800 هزار تن سنگ‌آهن از ایران صادر شده است که به این ترتیب ارزآوری صادرات این محصول در این مدت 592 میلیون و 800 هزار دلار بوده است.

صادرات سنگ‌آهن در هفت‌ماهه سال جاری در مجموع به 15 کشور چین، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، اسلوونی، افغانستان، آلمان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، تیمور، ژاپن، عراق، فدراسیون روسیه و هند انجام شده است.

از میان این کشورها، چین با دریافت بیش از 10 میلیون و 300 هزار تن سنگ آهن، معادل 571 میلیون و 461 هزار دلار حدود 95 درصد از کل صادرات سنگ آهن ایران را به خود اختصاص داده است.

صادرات سنگ‌آهن در دو دسته با خلوص بیش‌تر و کم‌تر از 40 درصد صادر می‌شود که عمده صادرات ایران مربوط به سنگ‌آهن با خلوص بیش از 40 درصد بوده است، به طوریکه 10 میلیون تن، معادل 562 میلیون دلار از مجموع صادرات سنگ آهن، مربوط به سنگ‌آهن با خلوص بیش از 40 درصد بوده است. البته بخشی از این تقاضا برای سنگ آهن پر عیار مربوط به محدودیت های چین در واردات محموله های با عیار پایین و تمرکز آن در واردات سنگ آهن با کیفیت مرغوب است.

به این ترتیب متوسط قیمت سنگ آهن ایران در بازار جهانی در این مدت 55 دلار و 37 سنت به ازای هر تن بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد