فولاد و آهن

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در گفت و گو با معدن نیوز؛

تداوم تولید مستلزم توسعه صادرات است

تداوم تولید مستلزم توسعه صادرات است
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: هرگونه محدودیت در کارکرد بورس کالا قطعا مانعی در جهت صادرات نیز محسوب می شود.
  بزرگنمايي:

منصور یزدی زاده با بیان این مطلب به معدن نیوز گفت: در سال های اخیر ایران از یک کشور واردکننده فولاد به یک صادرکننده تبدیل شده و در سال گذشته توانست حدود 9 میلیون تن انواع مقاطع فولادی را صادر نماید.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: امسال حدود 3 میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد خام کشور افزوده می شود و چنانچه فرض گردد مصرف ظاهری در سال جاری نیز همچون سال قبل باقی بماند، لذا تداوم تولید مستلزم صادرات و رساندن حجم صادراتی از 9 میلیون تنی سال قبل به 12 میلیون تن می باشد.

یزدی زاده تصریح کرد: طبیعی است که شرکت ها در چنین شرایطی هدف خود را توسعه تولید و تحقق برنامه صادراتی قرار داده اند پس شرکتی نظیر ذوب آهن که صادرات محور شده و در سال گذشته حدود 50 درصد تولید خود را صادر نموده و امسال نیز می تواند آنرا افزایش هم دهد باید انگیزه برای عرضه داخلی پیدا کند و این انگیزه زمانی ایجاد خواهد شد که مبنای عرضه به ریال در داخل با قیمت های واقعی و منطقی گردد.

مدیرعامل ذوب آهن گفت: حفظ صادرات محصول مستلزم عدم ایجاد محدودیت در عرضه داخلی است. هرگونه محدودیت در کارکرد بورس کالا قطعا مانعی در جهت صادرات نیز محسوب می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد